افتخاری در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجلس در موضوعات دفاع مقدس

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در مقوله ثبت، ضبط و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی خود آماده فعالیت است.
کد خبر: ۳۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷ - 29December 2014

بهره‌گیری از ظرفیت‌های تقنینی و نظارتی مجلس در موضوعات دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، لاله افتخاری رییس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، امیر سرتیپ دکتر نامی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان در ساختمان مشروطه در مجلس سابق شورای ملی برگزار شد با گرامیداشت نقش آفرینی رزمندگان در عملیات غرورآفرین کربلای 5 گفت: فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی طبق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت ثبت حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد و اقداماتی را در این مدت با توجه به سند بالادستی این مقوله که از قرآن کریم، سیره و عترت پیامبر است، انجام داده است.

وی با بیان اینکه از نظر فرهنگ دینی جامعه ما دفاع به خاطر اینکه دفاع از دین حق است جایگاه بالا و منزلت خاصی دارد و از این منظرخداوند متعال در قران کریم هر جا که چنین موردی را مطرح کرده است از این موضوع به بزرگی یاد میکند.

رییس فراکسیون دفاع مقدس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با روش زینبگونه نشر آثار و ارزشهای ایثار تصریح کرد: اولین کسی که در تاریخ اسلام و تشیع روش حفظ و نشر آثار و ارزشهای شهادت و ایثار را جاودانه کرد حضرت زنیب(س) بود و تمام مواردی که در این رابطه مطرح است از جمله موقعیتهای مکانی این جانفشانیها، مکان اعزام و شهادت، تشییعها، خاکسپاریها، یادمانها و ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس حائز اهمیت است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از این رو مجلس شورای اسلامی در مقوله ثبت، ضبط و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس با ظرفیتهای تقنینی و نظارتی خود در این عرصه آماده فعالیت است.

افتخاری با اشاره به همکاریهای سازمانهای دست اندرکار در رابطه با موضوع دفاع مقدس گفت: جلسات متعددی را با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان بسیج مستضعفین، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت دفاع، مرکز پژوهشهای مجلس و کانون همبستگی فرزندان شاهد برگزار کردیم و از این رهگذر برای بررسی و تصویب قوانین، پایش و پالایش موضوعات بهره گرفتیم.

وی در پایان با توجه به درآستانه بودن تصویب بودجه سال 94 و برنامه ششم توسعه ابراز امیدواری کرد اهمیت حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به خوبی دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار