ستاری:

بیش از 4 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که سال گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان فروش این شرکت‌ها بوده است.
کد خبر: ۳۷۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 23November 2019

بیش از 4 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که امروز وارد مازندران شد در سفر یک روزه خود ضمن افتتاح چند پروژه علمی با آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کرد.

ستاری در این دیدار با تاکید بر اینکه پایه اقتصاد استان به سمت نیروی انسانی سوق پیدا کند، اظهار داشت: به دلیل مهم بودن نیروی انسانی، سرمایه گذاری باید روی جوانان صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در اقتصاد دانش‌ بنیان به دنبال سرمایه‌ گذاری روی جوانانی که دانش دارند و می‌توانند ارزش‌افزوده درست کنند هستیم، افزود: 4 هزار و 700 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که سال گذشته 90 هزار میلیارد تومان فروش این شرکت‌ها بوده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه پایه اقتصاد استان نیروی انسانی جوان استان است، گفت: نیروی انسانی فوق‌العاده در استان داریم که دیده نمی‌شوند. در اقتصادهای نفتی که پایه آن زیرزمینی است نیروی انسانی دیده نمی‌شود؛ آموزش جایگاهی ندارد فرقی بین تحصیل‌ کرده با فردی که به‌واسطه پول جیب پدرش دیده می ‌شود نیست.

ستاری به ظرفیت‌‌های علمی و دانشگاه‌های متعدد استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از نخبگان و تحصیل‌کرده‌های مازندرانی امروز در دیگر استان‌‌ها و بعضاً خارج از کشور فعالیت می‌کنند که باید زمینه به‌کارگیری این نیروی انسانی ماهر و خلاق در این خطه سرسبز فراهم شود.

وی افزود: مسئولان استان مازندران باید بیش‌ازپیش برای رسیدگی به اوضاع‌ و احوال و دغدغه‌های دانشگاهیان و نخبگان پای‌کار بیایند. باید این حساسیت در مسئولان استان ایجاد شود که فکر و ایده جوان نخبه مازنی باید برای رفع مشکلات استان بکار بسته شود.

ستاری با اشاره به اینکه مفهوم توسعه یک مفهوم درون زا است، گفت: استان مازندران پتانسیل‌های بالایی دارد. امکان ندارد کسی از خارج از استان بیاید که باعث بشود اینجا توسعه پیدا کند مگر اینکه از داخل بخواهند این اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه باید از فکر و ایده جوان تحصیل‌کرده بومی برای پیشرفت استان استفاده شود، به شمار زیاد دانشگاه و دانشجو در استان اشاره و تصریح کرد: باید آموزش‌ها در دانشگاه‌ها موجبات کاهش رفع مشکلات مردم استان را فراهم کنند. درس می‌خوانیم که گره‌ای از مشکلات جامعه باز شود.

این مسئول با بیان اینکه اتفاقات خوبی در استان شاهدیم، ادامه داد: مازندران استان پهناوری است که این تعداد شرکت دانش‌بنیان جوابگوی این استان پهناور نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار