یادداشت/

بسیج حلقه اتصال انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت است

شجره طیبه بسیج همچون حلقه اتصالی است که از جریان پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و عرصه جنگ نرم تا جبهه مقاومت را به هم پیوند داده است.
کد خبر: ۳۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ - 24November 2019

بسیج حلقه اتصال انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت استگروه استان‌های دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام علی لقمانپور؛ پنجم آذرماه چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین در قالب ارتش ۲۰ میلیونی به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. گرامیداشت هفته بسیج از سی‌ام آبان تا ششم آذر، پاسداشت پازلی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به واسطه حضور و نقش‌آفرینی نیروی مقاومت بسیج است. بسیج افتخاری برای نظام و ولایت‌پذیری افتخار بزرگی برای بسیج می‌باشد و همه تلاش‌های بسیجیان در پرتو انوار ولایت، نورانیت و مقبولیت می‌گیرد.

امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هر کسی که دغدغه حفظ آرمان‌های انقلاب را دارد، در زمره بسیجیان محسوب می‌شود و لذا نظام اسلامی پشتوانه‌ای ده‌ها میلیونی از آحاد ملت در قالب شجره طیبه و روحیه و تفکر بسیج دارد؛ شجره‌ای که ریشه در پاسداشت آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب بر اساس رهنمود‌های ولایت دارد و شاخ و برگ آن، قشر‌های مختلف مردمی هستند که در خدمت به میهن اسلامی و حفظ دستاورد‌های خون شهدا کمر همت بسته اند و در جای جای این مرزوبوم همچون هوا و فضا گسترانیده شده‌اند.

بسیج هر چند در آذرماه سال 1358 تشکیل و چند ماه بعد اساسنامه آن تصویب شد، اما سابقه حضور حماسی مردم تحت فرمان امام خمینی (ره) در گرماگرم اعتراضات به رژیم طاغوت بر می‌گردد که ایشان بار‌ها بر اهمیت حضور مردم در صحنه تا سقوط رژیم پهلوی منحوس تاکید کردند؛ حضوری که بعد‌ها شکل رسمی بسیج را به خود گرفت و یادگار ماندگاری را از آن شخصیت الهی به یادگار گذاشت.

سال 1397، 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتیم، سال 1398 به کوری دشمنان اسلام، چهل سالگی بسیج را جشن می‌گیریم و سال 1399 نیز در تدارک گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس هستیم و شجره طیبه بسیج، حلقه اتصال این سه رویداد تاریخی در تقویم طلایی انقلاب اسلامی است و این اربعینات مبارک همچنان در قاموس واژگان انقلاب اسلامی خواهد درخشید.

نیرو‌های مردمی از هر جنسیت و قشر و سنّ و گروهی در دوران مبارزات انقلابی نقش آفرین و اثربخش بودند و در دفاع مقدس نیز قشر‌های مختلف مردم در قالب بسیجیان داوطلبانه در کنار سایر نیرو‌های مسلح جنگیدند و با خون خویش حماسه‌های جاودانی را در دیوان سترگ دفاع مقدس برای جهانیان ثبت کردند و قافله‌ای از شهیدان، سلسله جنبان مبارزه با جنایات استکبار جهانی شدند.

امروز، اما بسیج تلالویی از جنس دیگر دارد و با تلاش و مجاهدت قشر‌های 22 گانه خود، توانسته هم در میدان مبارزه با عرصه‌های جنگ نرم و فتنه‌های عدیده فتنه گران، چشم فتنه را کور کند و با تبعیت از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر صحیح را انتخاب کرده و دیگران نسبت به آن بصیرت افزایی کنند و هم با عنایت به مفاد غنی بیانیه گام دوم انقلاب، خود را برای ادای تکلیفی سنگین‌تر و حساس‌تر در گام دوم و 40 ساله دوم انقلاب آماده و تجهیز و سازماندهی کند.

بسیجیان کسانی هستند که از روز‌های نخست انقلاب در کنار آن، استقامت ورزیده و همه شرایط سخت را به جان خریده‌اند و مصمم و با اراده و آگاهانه در همه عرصه‌ها حضور داشته‌اند، لذا همین نیرو‌های بسیجی در سطح حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و سایر اقشار هستند که می‌توانند موتور پیش برنده انقلاب باشند و منویات و رهنمود‌های امامین انقلاب را در هر زمانی بدون کم و کاست و، چون و چرا به منصه عمل برسانند.

بسیجی نیرویی جان برکف، ایثارگر، خالصا لوجه الله، تکلیف گرا و همچون بنیانی مرصوص و ذخیره‌ای ارزشمند برای انقلاب است که با ولایتمداری، معنویت افزایی، قانون گرایی، نظم و انضباط، تلاش و نشاط و آگاهی، نوآوری، ارتقاء دانش و بینش سیاسی و پرهیز از سیاست زدگی و ... انقلاب اسلامی را بیش از پیش تقویت و دشمنان را از نفوذ در بدنه انقلاب و ضربه زدن به آن بکلی ناامید می‌کند.

امروز بسیج، این یادگار بابرکت امام عزیز، تحت رهبری عزتمندانه رهبر عزیز انقلاب علاوه بر نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف همچون تشکیل گروه‌های جهادی در محرومیت زدایی، کمک به سیل زدگان و ...، به الگویی موفق برای جبهه مقاومت تبدیل و نسخه‌هایی از آن تحت عناوین مختلف در کشور‌های مختلف تشکیل شده است و ان شاءالله تا انقلاب جهانی حضرت، ولی عصر (عج) گستره جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار