استاندار مازندران:

نماینده ولی فقیه در مازندران محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی در استان است

«احمد حسین زادگان» نماینده ولی فقیه را محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان برشمرد.
کد خبر: ۳۷۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ - 23November 2019

نماینده ولی فقیه در مازندران محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی در استان باشدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران در دیدار با آیت‌الله «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه امروز کشور در جنگ کامل و تمام عیار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای با دشمنان قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط سنگین ناشی از تحریم‌های ظالمانه و دشواری اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف، دولت تلاش دارد تا قدم‌های موثری در جهت رونق اقتصادی و تقویت تولید، معیشت و اشتغال مردم بردارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه جامعه نیازمند امید و نشاط اجتماعی است و سعی کردیم بر راهبردهایی که اعلام کردیم متمرکز شویم و خوشبختانه برنامه‌های خوبی در حوزه امید اجتماعی در حال انجام است، افزود: در حوزه تدبیر اقتصادی نیز در سایه تعامل قوا در استان اقدامات خوبی در حال انجام است.

حسین زادگان ادامه داد: در ستاد تسهیل، دولت قریب بیش از 180 اختیار ملی را به استان‌ها تفویض کرده و ستاد تسهیل استان مازندران نیز در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی، احیا و رونق تولید، تامین سرمایه در گردش، توقف تملیک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و ... اقدامات موثری را صورت داده است.

وی با اشاره به اینکه واگرایی مهمترین مشکل تاریخی مازندران در عدم توسعه است، گفت: بخشی‌نگری و تعصب منطقه‌ای، مزیت‌ها و قابلیت‌های استان را معطل می‌گذارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در مدیریت استان تلاش کردیم از حاشیه‌ها پرهیز کنیم و در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی، نقدها را بشنویم و تا حد امکان هم بینشی ایجاد کنیم، اظهار داشت: امروز به علت تحریم‌ها صادرات، تامین مواد اولیه و منابع مالی تحت الشعاع قرار گرفته، لیکن برای استفاده از بازارهای منطقه ای به ویژه کشورهای حوزه خزر، پایانه‌های صادراتی حوزه کشاورزی را در دستور کار قرار دادیم و از شهرستان‌ها خواستیم تا چند اولویت کاری را در منطقه خود پیگیری کندن و به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اینکه مشی رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره حمایت از دولت‌های مستقر بوده است، افزود: امید داریم که حضور جنابعالی محور وحدت بخشی، تعامل و همگرایی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت تحقق برنامه‌های توسعه ای و اعتلای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان باشد.

در این دیدار که معاونین سیاسی امنیتی، اجتماعی و هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل حوزه استاندار و فرماندار ساری، استاندار مازندران را همراهی می‌کردند، «حسین حسن‌نژاد» گزارشی از اقدامات و برنامه های حوزه متبوع ارایه کرد و ابراز داشت: در حوزه امنیتی مازندران دارای وضعیت خوبی است و هیچ معضل امنیتی در استان نداریم.

وی با بیان اینکه بر اساس شعار محوری دولت مبنی بر همکاری و افزایش تعامل در سایه اعتدال سیاسی، نشست‌های مختلفی با تشکل‌های مختلف برگزار کردیم، عنوان کرد: در حوزه اجتماعی در جهت توسعه سمن‌ها به ویژه سمن‌های دانش آموزی و ایجاد سمن های تخصصی برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی اقدام کردیم.

«حسن خیریانپور» نیز در این دیدار احیا واحدهای راکد، شناسایی واحدهای دارای مشکل و پیگیری مورد به مورد مسایل آنها، توقف کامل تملیک واحدهای تولید از سوی بانک ها، شناسایی واحدهای دارای مشکلات خاص و پیگیری‌های ملی در این راستا را از جمله اقدامات حوزه اقتصادی بیان کرد و افزود: مازندران در حوزه اشتغال فراگیر رتبه نخست کشور را داراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر هفت میلیون تُن محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود، تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت تعرفه‌های ترجیحی اورآسیا یک فرصت برای اقتصاد مازندران است.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها