نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

چالش‌‌‌های فراروی مسلمانان/ وحدت جزو ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است

عبدالله بلم «ناسیونالیسم» و «تکفیر» را دو آسیب و چالش مهم وحدت مسلمانان عنوان کرد و گفت: وحدت جزو ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است و غیر از این کشور هیچ منادی وحدتی به‌صورت عملی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵ - 26November 2019

2 چالش‌‌ مهم مسلمانان / وحدت جزو ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است«عبدالله بلم» نایب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره چالش‌‌ها و آسیب‌های فراروی مسلمانان اظهار داشت: ناسیونالیسم و تکفیر دو آسیب و چالشی هستند که وحدت مسلمانان را به خطر می‌اندازند.

وی ادامه داد:‌ ما کسانی را می‌بینیم که فقط در چارچوب کشورشان در مورد اسلام صحبت می‌کنند؛ کسی که اینچنین دیدگاه ناسیونالیستی داشته باشد، نمی‌تواند امت را به امت واحده تبدیل کند.

رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا امت واحده را فراتر از مرزهای ترسیم شده امروزی عنوان کرد و گفت: منادیان وحدت در جوامع اسلامی باید امت‌ها را به وحدت فرابخوانند تا این وحدت به بیداری اسلامی ختم شود.

این روحانی اهل بورکینافاسو با تاکید بر اینکه وحدت جزو ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است، افزود: غیر از ایران هیچ منادی وحدتی به‌صورت عملی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه محوریت بیداری اسلامی، وحدت مسلمانان است، یادآور شد: اگر ما اصل وحدت را نپذیریم به بیداری اسلامی نیز نخواهیم رسید.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار