دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می دهد/

توطئه موساد برای اسکان 2 هزار یهودی در شمال عراق/ قطع خطوط لجستیک داعش میان عراق و سوریه

شماری از صاحبان دفاتر املاک و مستغلات در مناطقی از شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا اقدام به خرید املاک آوارگان این شهرها و بخصوص مسیحیان، ایزدی‌ها و دیگر اقلیت‌ها با قیمت‌های جذاب و به نفع تاجرانی می‌کنند که اسرائیلی هستند.
کد خبر: ۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱ - 29December 2014

توطئه موساد برای اسکان 2 هزار یهودی در شمال عراق/ قطع خطوط لجستیک داعش میان عراق و سوریه

 به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس ، دفع یک حمله انتحاری به مرکز پلیس هیت، ارسال سلاح به داعش توسط آمریکا، به جان هم افتادن تکفیریهای داعش در «القائم»، حمله شیمیایی داعش به غیرنظامیان، تصویب قانون بودجه 2015 عراق در کابینه «العبادی» و قطع خطوط لجستیک داعش میان عراق و سوریه از مهمترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.

آزاد سازی روستای العذیه در استان صلاح الدین

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی، مردمی و عشایری در صلاح الدین، روستای العذیه از توابع ناحیه الضلوعیه را آزاد کردند.

این منبع بیان کرد: ساکنان این روستا از نیروهای مردمی، امنیتی و عشایری استقبال کردند و به شادمانی به سبب آزادی از داعش پرداختند. تدابیر امنیتی برای ممانعت از بازگشت مجدد تروریست ها به عمل آمده است.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی بر مناطق الرمیلات و البو حنظل در شمال منطقه بلد در 80 کیلومتری جنوب تکریت مسلط شدند.

دفع حمله انتحاری به مرکز پلیس هیت


یک منبع امنیتی وابسته به پلیس هیت در استان الانباراعلام کرد: نیروهای پلیس هیت موفق به خنثی سازی حمله انتحاری به مرکز پلیس هیت در ناحیه البغدادی شوند.

این منبع بیان کرد: یک عامل انتحاری که کمربند انفجاری بر تن داشت کوشید که خود را در مرکز پلیس هست منفجر کند که نیروهای امنیتی به سوی آن آتش گشودند و این اقدام تلفاتی به دنبال نداشت.

 کشته شدن ۱۸۰ داعشی در عملیات آزادسازی «یثرب»


وزارت دفاع عراق در بیانیهای اعلام کرد که در عملیات ارتش برای آزادسازی منطقه «یثرب» در جنوب تکریت، 180 تروریست عضو داعش کشته شدند.


به گزارش العالم، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که فرماندهی عملیات سامراء با پشتیبانی نیروهای هوایی ارتش و نیروهای بسیج مردمی به عملیات پاکسازی یثرب و مناطق القادسیه، البوجیلی و المذاریع به سمت الضلوعیه ادامه می دهند.

ارسال سلاح به داعش توسط آمریکا


یک مقام مسئول محلی عراقی، روز شنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از بالای منطقه «الخضیرة» در استان «صلاحالدین» با کمک بالن، یک محموله اسلحه برای تکفیریهای داعش فرستادند.


«مفید البلداوی» فرماندار شهرستان «بلد» در 80 کیلومتری شمال استان صلاحالدین در گفتوگو با پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت: یک هواپیمای وابسته به نیروهای ائتلاف بینالمللی، یک بالن حامل اسلحه را از فراز منطقه «الخضیره» که در کنترل تکفیریهای داعش بود، به آنها رساند.

تکفیریهای داعش در «القائم» عراق به جان هم افتادند


تکفیریهای داعش در منطقه «القائم» در غرب عراق، در پی اعدام یکی از عناصر این گروه تروریستی، به جان هم افتادند.


شبکه العربیه با انتشار این خبر، از تشدید اختلافات داخلی در میان عناصر داعش خبر داد.

«یثرب» در صلاحالدین عراق، به کنترل ارتش و نیروهای مردمی درآمد


ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی موفق شد منطقه «یثرب» در استان «صلاحالدین» را به کنترل خود در آورد.


بنا بر گزارش شبکه خبری المیادین، این منطقه که میان دو شهر «سامراء» در شمال خود و «الدجیل» در جنوب خود است، به کنترل کامل ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در آمد.

ایران آماده حمایت لجستیکی از عراق در جنگ با تروریسم است


رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به عراق و حمایت لجستیکی و نظامی از آن در جنگ با تروریسم است.


وی همچنینی افزود:  نیروهای عراقی قادر به سرکوب تروریسم در هر کجایی از خاک کشورشان هستند و نیازی ندارند که از سوی هیچ کشوری آموزش ببینند.

پاکسازی ۱۴ روستا در عراق از داعش در غرب الرمادی


ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، ۱۴ روستا را که در جزیره البغدادی و روستاهای جبه در غرب رمادی واقع شدهاند، از کنترل عناصر تکفیری داعش خارج کرد.


حمله شیمیایی داعش به غیرنظامیان در استان الانبارعراق


شبکه راشا تودی به نقل از منابعی گزارش داده که داعش در حملات خود در استان الانبار عراق از سلاحهای حاوی گاز شیمیایی کلر استفاده کرده است.


این گزارش که به نقل از منابع امنیتی منتشر شده میگوید که این حملات در مناطقی که غیرنظامیان حضور داشتند صورت گرفته است.


این اولین بار نیست که تکفیریهای داعش از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده میکند؛ پیش از این و در ۱۵ سپتامبر دولت عراق از حمله شیمیایی به نیروهای نظامی عراق توسط داعش خبر داده بود.

حکیم : ایران برای مبارزه با تروریسم کمکهای جدی به عراق کرد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با لاریجانی  ضمن اشاره به کمکهای ایران در مبارزه با تروریسم، افزود: قطعا آمریکا اگر میخواست برای مبارزه با تروریستها وارد عمل شود، 4 یا 5 ماه طول میکشد اما ایران 4 یا 5 روزه وارد عمل شد و کمکهای جدی به عراق در این حوزه کرد.


 وی در ادامه تصریح کرد: رابطه و علاقه ایران و عراق، استراتژیک است و این موضوع تنها به شیعیان محدود نشده و اهل سنت و کردها نیز به همین صورت هستند.

بازگشت مجدد پیمانکاران خصوصی آمریکایی به عراق


خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که همزمان با افزایش نیروهای نظامی آمریکا در عراق پیمانکاران خصوصی نیز در حال بازگشت به این کشور هستند.


این مقام ارشد آمریکایی گفت در راستای افزایش تلاشهای اوباما رییس جمهوری آمریکا در مقابله با داعش، شمار پیمانکارن خصوصی آمریکایی حاضر در عراق افزایش مییابد.


اینکه چه تعداد پیمانکار خصوصی به اضافه هزار و هشتصد پیمانکار آمریکایی حاضر در این کشور به عراق اعزام خواهند شد، به میزان تجزیه نیروهای مشاور نظامی آمریکایی در عراق و همچنین به میزان فاصله آنها از امکانات دیپلماتیک، بستگی دارد.

 ایتالیا به زودی به عراق مستشار نظامی اعزام میکند


پاولو جینتلونی وزیر خارجه ایتالیا در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری همتای عراقیاش در بغداد با اشاره به اینکه رُم به حمایت از دولت عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش پایبند است تاکید کرد که به زودی تیمی از مستشاران نظامی ایتالیایی عازم عراق خواهند شد.


وی در ادامه ابراز داشت که ایتالیا از پایگاههای هوایی خود در کویت برای عملیاتهای شناسایی در عراق در راستای رصد کردن تحرکات داعش استفاده میکند.

تصویب قانون بودجه 2015 عراق در کابینه «العبادی»


پایگاه خبری عراقی «دجله» اعلام کرد که کابینه دولت عراق با قانون بودجه دولت فدرال موافقت و پیشنویس آن را به پارلمان ارائه کرد.


«هوشیار زیباری» وزیر دارایی عراق گفت که مبلغ این بودجه 123 تریلیون دینار با کمبود 23 تریلیون دلاری است.هرچند برخی منابع این کمبود بودجه را رد میکنند.


توطئه موساد برای اسکان 2 هزار یهودی در شمال عراق


یک منبع محلی در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق تاکید کرد: شماری از صاحبان دفاتر املاک و مستغلات در مناطقی از شهر موصل و دیگر شهرهای استان نینوا اقدام به خرید املاک آوارگان این شهرها و بخصوص مسیحیان، ایزدیها و دیگر اقلیتها با قیمتهای جذاب و به نفع تاجرانی میکنند که اسرائیلی هستند.


این منبع افزود: حدود 2 هزار یهودی کرد در برهه اخیر به اقلیم کردستان عراق بازگشتهاند تا در مناطقی خارج از این اقلیم در شمال عراق که آن را یهودی میشمرند سکونت گزینند.

آزادسازی «الوفاء» در الانبار


نیروهای امنیتی و عشایر عراق منطقه الوفاء در 35 کیلومتری غرب الرمادی را از کنترل داعش خارج کرده و بر آن به صورت کامل سیطره یافتند.


وزارت دفاع عراق در بیانیهای اعلام کرد که دو منطقه الوفاء و الجبه در الرمادی استان الانبار از کنترل عناصر تکفیری داعش خارج شده و نیروهای امنیتی به پاکسازی دو منطقه از مواد منفجره و بمب اقدام کردند.

قطع خطوط لجستیک داعش میان عراق و سوریه


یعقوب کورکیس یاقو عضو پارلمان عراق در گفتوگو با تلویزیون المیادین با اشاره به نزدیک شدن نیروهای پیشمرگه و ارتش به موصل برای بازپس گیری این شهر تاکید کرد که مسیر لجستیکی داعشی در مرز سوریه و عراق قطع شده است.


یاقو با اشاره به اینکه نبرد میان تروریستهای داعشی با نیروهای ارتش عراق و پیشمرگهها در دو منطقه سنجار و تلعفر متمرکز است، تصریح کرد که در روزهای آینده نبردها به منطقه «سهل نینوا» در راستای آمادگی برای آزادسازی موصل انتقال پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها