حجت‌الاسلام حسینی‌فرد مطرح کرد؛

بسیج یعنی لحظه به لحظه آرامش در خانه‌های مردم

پژوهشگر و محقق دینی گفت: ما نباید تصور کنیم که بسیج یک سازمان یا یک گروه خاص است، بسیج یعنی لحظه به لحظه آرامش در خانه‌های مردم.
کد خبر: ۳۷۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ - 24November 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» با موضوع کارکرد‌های فرهنگی بسیج و با حضور حجت‌الاسلام علیرضا حسینی‌فرد کارشناس، پژوهشگر، محقق و طلبه بسیجی از شبکه رادیویی «گفتگو» پخش شد.

حجت الاسلام حسینی فرد اظهار داشت: ما نباید تصور کنیم که بسیج یک سازمان یا یک گروه خاص است، بسیج یعنی لحظه به لحظه آرامش در خانه‌های مردم.

وی افزود: کلمه مقدس بسیج یعنی اگر لحظه‌ای کوچکترین اتفاقی برای مردم بیافتد بسیج در کنار مردم و از خود مردم است. هر کسی که در شهر‌ها و محافل فرهنگی به مردم و خانواده خود خدمت کند و مردم و خدا از او راضی باشند یک بسیجی است.

این طلبه بسیجی گفت: فرهنگ همان نحوه تفکر، آداب و رسوم و گرایش‌های غالب افراد جامعه نسبت به یک موضوع است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «در هر برهه و قله پیشرفت، می‌توان فرهنگ را پیش برد و در حال حاضر بزرگ‌ترین خدمت فرهنگی، کمک به محرومان است».

حجت الاسلام حسینی فرد تصریح کرد: در حال حاضر دشمن نوجوانان و جوانان را با تبلیغات گسترده هدف قرار داده تا بسیج را یک جناح جلوه دهد درحالیکه بسیج امتحان خود را در همه عرصه‌ها پس داده است. بسیج به عنوان نیروی مردمی به هیچ عنوان سیاسی و جناحی نیست بلکه در دل مردم و خادم مردم است و زمان و خواب نمی‌شناسد.

این پژوهشگر و محقق کشورمان یادآور شد: شهید محسن حججی نمونه یک بسیجی کامل و تربیت شده انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که هیچ گاه از دل‌ها و یاد‌ها فراموش نمی‌شود.

حجت الاسلام حسینی فرد در خاتمه با اشاره به اقدامات بسیج در محلات مختلف شهر بیان کرد: از جمله فعالیت‌های بسیج می‌توان به تشکیل حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های بسیج، برگزاری کلاس‌های قرآن در رده‌های سنی مختلف و کلاس‌هایی با موضوع نحوه رفتار با خانواده، رفتار در محل کار، تقویت وجدان کاری در ادارات اشاره کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار