شهدای اغتشاشات اخیر را بیشتر بشناسیم+ تصاویر

در پی حوادثی که با سوء استفاده اشرار از اعتراض به‌حق مردم نسبت به گرانی ناگهانی بنزین صورت گرفت، تعدادی از نیرو‌های نظامی و مردم عادی توسط اشرار و عوامل نفوذی دشمن به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۷۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۲ - 27November 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، خیابان‌های تعدادی از شهرهای ایران پس از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین صحنه اعتراضات مردمی شد که به افزایش یکباره قیمت بنزین و نحوه اطلاع رسانی آن معترض بودند اما اعتراضات مردم به یک تظاهرات مطالبه‌گرانه ختم نشد و برخی با سوءاستفاده از موقعیت و وضعیت موجود، خیابان‌ها را صحنه درگیری و به آتش کشیدن موسسات و مراکز دولتی از جمله بانک‌ها و محل کسب و کار مردم کردند.

نیروهای امنیتی در این شرایط با حضور در صحنه تظاهرات به دنبال ایجاد شرایط آرام‌تر، از جان و مال مردم دفاع کردند و در همین حین بود که عده‌ای از آنان نیز به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر توسط اشرار و اغتشاش‌گران مجروح و مصدوم شدند.

این بار این اتفاقات و به شهادت رسیدن نیروهای امنیتی نه فقط در شهرهای بزرگ که در شهرهای کوچک‌تر نیز اتفاق افتاد چنانکه اسامی دیده شده از شهدای حوادث اخیر مربوط به نقاط مختلف کشور است. در ادامه تعدادی از شهدای اغتشاشات اخیر تهران و دیگر استان‌های کشور را معرفی می‌کنیم.

شهدای اغتشاشات را بیشتر بشناسیم+ تصاویر

اولین شهید اغتشاشات اخیر که در رسانه‌ها خبر شهادت او منتشر شد، شهید «ایرج جواهری» از اهالی کرمانشاه بود. وی از کارکنان پلیس منطقه الهیه کرمانشاه بود که روز شنبه 25 آبان در پی حمله اشرار مسلح به کلانتری مجروح شد و مدتی بعد به شهادت رسید.

شهدای اغتشاشات را بیشتر بشناسیم+ تصاویر

غرب تهران از جمله مناطقی بود که در روزهای اعتراضات اخبار اتفاقات آن از طریق شبکه‌های خبری و در نبود اینترنت سراسری زبان به زبان به گوش می‌رسید. اتفاقات پیش آمده در برخی از این مناطق از تصورات فراتر رفته و حجم تخریب‌ها مردم را شوکه کرد. در ملارد شهریار علاوه بر تخریب برخی از فروشگاه‌ها و به آتش کشیدن ساختمان‌ها و بانک‌ها کار به درگیری‌های خیابانی‌ هم کشیده شد و تعداد زیادی از نیروهای نظامی مجروح شده و تعداد دیگری به شهادت رسیدند. از جمله این افراد شهید مرتضی ابراهیمی متولد سال 63 و دارای دو فرزند بود که یکی از آن‌ها تنها 40 روز سن داشت، وی از نیروهای پاسدار گردان امام حسین (ع) در شهرستان ملارد بود. گفته شده ابراهیمی پس از محاصره توسط اغتشاشگران با ضربات قمه و چاقو به شدت مجروح و سپس شهید شده است.

شهدای اغتشاشات را بیشتر بشناسیم+ تصاویر

شهید مصطفی رضایی از کارکنان شهرداری نیز شهید دیگر اغتشاشات ملارد بود که به ضرب گلوله به شهادت رسید. به گفته خواهر این شهید وی به قصد خرید از ساختمان شهرداری خارج شد اما پس از بازگشت به ساختمان توسط اشرار محاصره شده و با تیراندازی به سمت او و برخورد تیر به شاهرگ پس از خونریزی زیاد به شهادت رسید.

شهدای اغتشاشات را بیشتر بشناسیم+ تصاویر

شهید رضا صیادی نیز از شهدای اغتشاشات اخیر در استان خوزستان بود. این شهید اهل اهواز و از نیروهای یگان ویژه واحد رهایی گروگان بود که در اهواز به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.

شهید بسیجی مجید شیخی که در اسلامشهر به شهادت رسید شهید دیگر حوادث تهران بود که اطلاعات زیادی از وی در دست نیست.

سروان پاسدار اکبر مرادی شهید دیگر استان خوزستان در ماهشهر بر اثر اصابت گلوله و خونریزی از ناحیه سینه و شکم به شهادت رسید. وی پس از چند روز در غروب جمعه یکم آذر به جمع شهدا پیوست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار