استاندار گیلان خبر داد:

اختصاص 5 میلیارد تومان برای ساخت فاز اول موزه دفاع مقدس گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه هیئت دولت پنج میلیارد تومان برای ساخت موزه دفاع مقدس استان گیلان اختصاص داده است، گفت: امیدوارم بتوانیم دو ساختمان اداری و اسناد دفاع مقدس این موزه را در طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۳۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶ - 24November 2019

اختصاص 5 میلیارد تومان برای ساخت فاز اول موزه دفاع مقدس گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» پیش از ظهر امروز یکشنبه سوم آذر در اولین جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و دفاع مقدس استان گیلان در رشت اظهار داشت: هدف از ایجاد موزه دفاع مقدس انتقال ایمان، اراده و ولایت‌پذیری ملت ما در زمان جنگ به نسل جوان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس ایمان بود، گفت: موزه دفاع مقدس ویژگی‌های مذکور را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهد و رزمندگان همواره لیبک‌گوی امام خمینی (ره) بودند و ساخت موزه باید این مفاهیم را انتقال دهد.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان دوران دفاع مقدس هنوز زنده هستند خواستار مصاحبه با آنان و ساخت مستندهای کوتاه در این ارتباط شد و بیان کرد: به کتاب اکتفا نکنید زیرا ممکن است دستخوش تغییرات شود بلکه به ساخت فیلم و ضبط تصاویر از این قهرمانان زنده توجه کنید.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس باید ایمان، اراده و ولایت‌پذیری مردم در آن دوران را به نسل جدید نشان دهد، افزود: برای ساخت موزه دفاع مقدس اتاق اندیشه‌ورزی از دانشگاهیان و حوزیان برای بررسی چگونگی انتقال مفاهیم مدنظر تشکیل دهید.

وی بر استحکام بنای موزه دفاع مقدس و اعمال نظارت دقیق بر ساخت این مجموعه تأکید کرد و عنوان داشت: افراد سازنده این موزه باید علاوه بر تخصص، ایمان و باور کافی برای این کار را نیز داشته باشند.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان تصریح کرد: استان گیلان با داشتن هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس در قرن های آینده به ‌عنوان اسطوره های این استان محسوب می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه همت مسئولان در رابطه با نشان دادن مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: آیندگان از این تلاش‌ها مطلع می‌شوند و این کار برای همه ما ذخیره دنیا و آخرت است.

استاندار گیلان در این نشست اظهار داشت: ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان در تبیین رشادت هایی که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس آفریدند نقشی بی بدیل و ارزشمند در شرایط کنونی جامعه و آیندگان خواهد داشت.

ارسلان زارع از ضرورت بیان فرهنگ ایستادگی و مقاومت مردم گیلان در دفاع مقدس برای گیلانی‌ها و همچنین مسافران و گردشگرانی که به این خطه می‌آیند گفت و تأکید کرد: با عزم عمومی بین مسئولان پیشرفت خوبی در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان آغاز کردیم.

زارع از اختصاص پنج میلیارد تومان از طرف هیئت دولت برای تکمیل موزه دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم دو ساختمان اداری و اسناد دفاع مقدس این موزه را در طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: از پنجم خرداد امسال کلنگ آغاز به کار موزه دفاع مقدس گیلان را زدیم و در حال ساخت این مجموعه فرهنگی هستیم.

عباس بایرامی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حفظ آثار مربوط به دوران دفاع مقدس و نشر وقایع مربوط به آن دوران تصریح کرد: گیلانی‌ها با تقدیم هزاران شهید، جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثری را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه باید هیئت مدیره‌ای جهت پیشبرد کارهای محوله انتخاب شود، افزود: براساس شرح وظایف بایستی ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان و پیگیری و اصلاح نقشه‌های مربوط به این موزه را انجام دهیم و جلسات بسیار خوبی در رابطه با تکمیل این موزه در استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به همکاری خوب مسئولان استان با وجود مشکلات فراوان جهت تکمیل این موزه بیان کرد: نمای کلی زمین موزه را آماده کردیم و دو ساختمان آماده و یک ساختمان نیز در حال پی‌ریزی است.

در پایان این جلسه احکام هیئت امنای مرکز فرهنگی و دفاع مقدس استان گیلان توسط نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و استاندار به آنان داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار