حجت‌الاسلام مروی عنوان کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از تفکر بسیجی در تمام عرصه‌ها

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حضور بسیجیان در همه عرصه‌ها پیروزی و سرافرازی را برای ملت به ارمغان آورده است، گفت: بسیج و تفکر بسیجی را فقط در حوزه نظامی نباید خلاصه کرد بلکه باید از این تفکر در همه شریان‌های کشور استفاده شود.
کد خبر: ۳۷۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ - 24November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در همایش بسیجیان مدافع حرم مطهر رضوی که شامگاه یکشنبه در رواق دارالرمرحمه حرم امام رضا (ع) برگزار شد ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار داشت: از الهامات الهی بود که امام راحل بسیج را به عنوان یک جریان عظیم انقلابی و مردمی به وجود آورد تا بتواند در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد.

وی افزود: خدا را شاکریم که خلف صالح امام خمینی (ره) راه پرصلابت و نورانی ایشان را ادامه دادند و در هنگامه‌ای که افرادی این را القا کرده بودند که جنگ با صدامیان پایان یافته و به بسیجی و بسیجیان نیازی نداریم اما حضرت امام خامنه‌ای با روشن بینی این راه را ادامه دادند و از این یادگار ارزشمند امام (ره) صیانت کرده و آن را گسترش دادند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: بسیج و بسیجی یک جریان نظامی یا شبه نظامی نیست بلکه یک تفکر، اندیشه و جهان‌بینی است که در همه عرصه ها باید حاکم باشد. عرصه نظامی یکی از این میادینی است که باید بسیج حضور داشته باشد. اگر در دوران دفاع مقدس نیروهای بسیجی نبودند معلوم نبود سرنوشت جنگ و دفاع به کجا کشیده می شد.

وی ادامه داد: حضور بسیجیان در همه عرصه ها پیروزی و سرافرازی را برای ملت به ارمغان آورده است. بسیج و تفکر بسیجی را فقط در حوزه نظامی نباید خلاصه کرد بلکه باید از این تفکر در همه شریان های کشور استفاده شود.

مروی با تاکید بر اینکه بسیجی نگاه کردن، بسیجی زندگی کردن و در مجموع، عمل جهادی باید در جامعه پیاده شود، افزود: اگر یک انسان یا مدیر دارای روحیه جهادی و ایمان باشد و در همه کارها خدا را در نظر بگیرد، از تمام ظرفیت خود در خدمت به خلق استفاده خواهد کرد که این یک عمل جهادی است و کشور ما نیازمند به این چنین مدیرانی است. ما اگر بخواهیم بیشتر در شان مردم و این انقلاب با عظمت خدمت کنیم باید کار جهادی و استفاده از همه این ظرفیت‌ها را مد نظر داشته باشیم و این ما را به کمال می رساند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: کسانی که در پشت میزها نشسته و دارای پست و منصبی هستند باید دارای ایمان باشند و به مردم فکر کنند.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: مسئولان باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و درد و نیاز و مشکلات مردم را درد و نیاز و مشکلات خود بدانند که این خدمت، خدمت مومنانه است. ما اگر بخواهیم در حوزه های سیاسی، اجتماعی و امنیتی پیشرفت کنیم بی شک بسیج یک الگو و نمونه است. اگر در زمینه اقتصادی از تفکر بسیجی استفاده کنیم این وضعیت ما که اکنون با آن مواجه هستیم تغییر می کند.

وی تصریح کرد: مدیران نباید ثروت اندوزی کنند بلکه باید برای خدمت به مردم از خود عبور کنند و این فرصت خدمت را مغتنم بشمارند. آنجا که از تفکر بسیجی استفاده نکردیم و منافع شخصی و گروهی و جناحی را بر منافع ملی ترجیح دادیم ضرر کردیم و طی این 40 سال اگر در هر جا از ترفندهای دشمنان سربلند بیرون آمدیم به خاطر تفکر بسیجی بود که داشتیم.

وی با اشاره به اینکه تقکر بسیجی نقشه دشمنان را خنثی کرده است، ابراز داشت: وقتی عده ای اغتشاش‌گر به بهانه هایی در کوچه و خیابان حاضر می شوند و به اموال عمومی خسارت هایی وارد می کنند بهانه به دست دشمن می دهند. مردم ایران با تکیه به تفکر بسیجی نقشه های آنان را نقش برآب می کند. بسیجیان باید در همه صحنه ها از انقلاب اسلامی و نظام دفاع کنند هر چند در این راه مشکلات و سختی های وجود دارد.

مروی عنوان کرد: امروز عده ای کثیری از مردم بواسطه مشکلات اقتصادی و بیکاری متحمل سختی هایی هستند اما به خاطر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و حریت نظام این رنج ها را تحمل می کنند. در جریان گرانی بنزین که تصمیم سه قوا بود و حضرت امام خامنه ای هم بر این تصمیم صحه گذاشتند و به عنوان تصمیم نظام پذیرفتند حقیقتا ملت ایران با این تصمیم با صبوری برخورد کردند اما مسئولان نباید بگذارند پیامدهای این تصمیم شرایط دشواری را بر مردم تحمیل کند و به بهانه گران شدن بنزین صدها کالای دیگر هم گران شود.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه های نظارتی هم فعال‌تر از گذشته حضور داشته باشند تا بیشتر از این بر مردم فشار وارد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار