وزیر دفاع خبر داد؛

ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح در شهرهای جدید

وزیر دفاع از ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح در شهرهای جدید خبر داد و از نیرو‌های مسلح درخواست کرد که با تمامی توان در اجرای تفاهم‌نامه‌ای که در این زمینه بین وزارتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی منعقد شده است، همکاری کنند.
کد خبر: ۳۷۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ - 24November 2019

ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح در شهرهای جدیدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سومین نشست شورای راهبردی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح که با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و معاونان دو وزیر در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به برداشته شدن گام‌هایی مهم در اجرای تفاهم‌نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح، تکالیف دست‌اندرکاران اجرای این تفاهم‌نامه در وزارت دفاع را اعلام کرد.

وی ادامه داد: در خصوص واحد‌های مسکونی مهر که از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی برای اجرای این تفاهم‌نامه تخصیص یافته است، تا ۳۰ آذرماه سال جاری، بررسی و نتایج گزارش شود.

وزیر دفاع و پشتبیانی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: واحد‌های مسکونی مهر در هشتگرد به صورت خاص، بررسی میدانی شود؛ زیرا بخشی از هشتگرد برای هرکدام از نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) قابل استفاده است.

امیر حاتمی گفت: از همکاران نیرو‌های مسلح درخواست دارم که در خصوص بررسی موارد، اهتمام ویژه داشته باشند تا احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیرو‌های مسلح و موضوع تفاهم‌نامه دو وزارتخانه، محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اقشار هدف این طرح واقعاً نیازمند مسکن هستند و ما این کار را به عنوان کاری جهادی و انقلابی به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وزیر دفاع بیان کرد: در مورد شهر‌های جدید ۲۲ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید توافق شده است؛ بدین معنا که توان ساخت و ساز نیرو‌های مسلح باید با قدرت پای کار بیاید. ما آنجا می‌سازیم، بخشی را که نیاز داریم استفاده می‌کنیم و مازاد بر نیاز نیز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد تا برای سایر اقشار مورد استفاده قرار بگیرد.

امیر حاتمی تصریح کرد: توان مهندسی نیرو‌های مسلح توان مناسبی است و بایستی این ساخت و ساز با سرعت انجام شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ادامه داد: انتظار است تا نیرو‌های مسلح با تمامی توان در اجرای این تفاهم‌نامه همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: در مناطقی که نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین نیروی انتظامی زمین دارند، زمین خود را در اختیار اجرای این طرح قرار بدهند.

امیر حاتمی بر بازگشت سرمایه نیرو‌های مسلح در صورت احداث مازاد واحد‌های مسکونی و اختصاص آن به وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد و گفت: مشکلات با شهرداری باید جداگانه و با مساعدت وزیر راه و شهرسازی و مکاتباتی که از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی با شهرداری انجام می‌شود پیگیری شود. امیدواریم با مساعدت وزیر مشکلات با شهرداری‌ها را حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری بانک مسکن و سایر ظرفیت‌ها همچون وام «حکمت»، ظرفیت‌ها، منسجم و یکپارچه شوند و به کار سرعت ببخشد.

وزیر دفاع از آغاز احداث بخشی از تفاهم‌نامه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شاهین‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: شاهین‌شهر اصفهان به صورت خاص در دستور کار قرار بگیرد و چنانچه ظرفیت مازاد باشد، به سایر اقشار از سوی وزارت راه و شهرسازی، تخصیص یابد.

امیر حاتمی بر تقویت تعامل وزارت دفاع با وزارت راه و شهرسازی برای احداث و تکمیل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیرو‌های مسلح تأکید کرد و گفت: همکاران نیرو‌های مسلح به کارگروه‌ها اطلاعاتی را که نیاز دارند، ارائه و به کار سرعت دهند.

وزیر دفاع در این مراسم از تمامی دست‌اندرکاران بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی و همچنین همکاران خود در نیرو‌های مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع تشکر کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها