رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد؛

دانشجوی بسیجی مانعی برای شرارت‌ها

«محمدرضا نیکبخت» گفت: دانشجوی بسیجی باید جلوی شرارت‌ها بایستد و برای آگاهی از این موضوع بینش سیاسی می‌خواهد.
کد خبر: ۳۷۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 25November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «محمدرضا نیکبخت» رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در همایش بزرگداشت روز بسیج دانشجویی، اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که شاخصه بسیجیان را استعمارستیزی تا زمان ظهور ولی‌ عصر (عج) قلمداد کردند، لازمه استعمارستیزی بصیرت است.

وی با بیان ابعاد مختلف کسب بصیرت که لازمه استعمارستیزی است، تصریح کرد: بینش سیاسی یکی از ملزوماتی است که جوانان دانشجوی ما باید داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به حوادث رخ داده اخیر در کشور که منجر به خسارات فراوان به اموال عمومی و مردم شد، ادامه داد: شرارت با اعتراض در اساس متفاوت بوده و حساب این دو گروه از هم جدا است.

نیکبخت اضافه کرد: دانشجوی بسیجی باید جلوی این شرارت‌ها بایستد و برای آگاهی از این موضوع بینش سیاسی می‌خواهد.

وی ادامه داد: لازمه کسب بینش سیاسی مطالعه در حوزه‌های مختلف جغرافیای سیاسی و بینش‌های سیاسی نقاط مختلف دنیا است.

این مسئول بیان داشت: ما باید بدانیم دشمنان انقلاب برای چه موضوعی با ما دشمن هستند و چرا برای رشد و اعتلای ملت ما مانع‌تراشی می‌کنند. برای دست یافتن به بینش سیاسی باید به عمق قضایا توجه کنیم.

نیکبخت با قلمداد کردن بینش علمی به‌عنوان یکی دیگر از موارد لازم برای کسب بصیرت، افزود: توجه و حمایت از تولید داخلی یک موضوع مهم در این راه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر نقش حمایت از تولید داخلی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تصریح کرد: یکی از علوم لازم برای نجات ما در شرایط تحریم علوم پزشکی و تولیدات این شاخه است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: خیلی از دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند تا کمبود یک دارو و یا به‌عنوان مثال واکسن خاصی را در بوق و کرنا کنند.

وی ادامه داد: انتظار این است دانشجویان بسیجی در حوزه بینش علمی به‌ویژه در شاخه علوم پزشکی فعال‌تر از سایر حوزه‌ها عمل کنند چراکه به نجات از وابستگی منتج می‌شود.

این مسئول بینش فرهنگی را سومین لازمه کسب بصیرت دانست و گفت: بینش فرهنگی ابعاد مختلفی دارد که زندگی فردی و اجتماعی ما را در برمی‌گیرد.

نیکبخت ابراز داشت: ساده زیستی و قناعت یک موضوع مهم است که زمینه‌ساز موفقیت فردی و اجتماعی ما خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: الگوبرداری از روش زندگی ائمه اطهار باید سرلوحه تمامی امورات قرار گیرد که قطعاً بینش فرهنگی را شکل می‌دهد.

وی شناخت اقتصاد کشور، منطقه و سایر نقاط جهان را در شرایط کنونی برای جوانان و دانشجویان بسیجی یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: تفکر اقتصادی جوانان ما به‌ویژه دانشجویان بسیجی ما باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گاه چشم به وابستگی بیگانه نداشته باشند.

نیکبخت بیان داشت: عدالت در هزینه و پرداخت باید وجود داشته باشد چرا که منابع عمومی به تمامی آحاد مردم تعلق دارند. دانشجوی بسیجی در کنار کسب بصیرت باید باسواد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشجویان بسیجی باید باسوادترین دانشجویان ما باشند چرا که آینده کشور در دست آن‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار