آمریکا عملیات نظامی در شمال سوریه را از سر گرفت

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته است که آمریکا بعد از وقفه‌ای چند هفته‌ای، اخیرا بار دیگر عملیات نظامی مشترک با شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را از سر گرفته است.
کد خبر: ۳۷۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ - 25November 2019

آمریکا عملیات نظامی در شمال سوریه را از سر گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز دوشنبه به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی از آغاز دوباره عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه با مشارکت شبه نظامیان کرد خبر داده است.

این عملیات‌ها که به بهانه مبارزه با داعش انجام می‌شود، از مهر امسال و در پی توافق رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه، متوقف شده بود.

بنا بر این گزارش، روز جمعه نظامیان آمریکایی و صد‌ها نفر از شبه نظامیان کرد بار دیگر با یکدیگر همراه شده‌اند و در استان دیرالزور سوریه، واقع در حدود ۲۰۰ کیلومتری مرز ترکیه، علیه آنچه پنتاگون نیرو‌های داعش خوانده، عملیات انجام داده‌اند.

ژنرال «کنث مکنزی» فرمانده مقر آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در حاشیه اجلاس «گفت‌وگوی امنیتی منامه» در بحرین، به گروهی از خبرنگاران گفت: «در طول روز‌ها و هفته‌های آینده، سرعت [عملیات‌ها] علیه باقی‌مانده‌های داعش بیشتر می‌شود.»

این در حالی است که بر اساس توافق مهر ماه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، قرار بود تمام ۱۰۰۰ نیروی آمریکایی که در شمال و شمال شرق سوریه مستقر بودند، این منطقه را ترک کنند.

با این وجود، به گفته مکنزی، اکنون قرار شده است که ۵۰۰ نظامی آمریکایی همچنان در این منطقه بمانند و به عملیات مشترک با کرد‌ها ادامه دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار