جزئیات بازداشت‌های تازه در عربستان سعودی

اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد چند روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس برجسته در میان افرادی هستند که به تازگی در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۳۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ - 25November 2019

جزئیات بازداشت‌های تازه در عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عربستان سعودی دست به بازداشت‌های گسترده طی دو روز گذشته زده و اسامی بازداشت‌شدگان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

وبگاه «معتقلی الرای» (زندانیان فکر و اندیشه) در حساب توئیتری خود نوشت که نیرو‌های امنیتی سعودی در ۴۸ ساعت گذشته، «فواد الفرحان» وبلاگ‌نویس معروف و یکی از موسسان نهاد‌های فرهنگی این کشور را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، در موج جدید بازداشتی‌های سعودی، هشت نفر دستگیر شدند که یک نفر آن‌ها زن است. «سلیمان الناصر» شخصیت دانشگاهی و «مها الرفیدی» فعال و روزنامه‌نگار برجسته سعودی نیز جزو این بازداشت‌شدگان هستند.

وبگاه مذکور افزود: «بدر الراشد» روزنامه‌نگار، «وعد محیا» فعال و چهره آکادمیک و «عبدالمجید سعودی البلوی» نویسنده برجسته عربستان سعودی از دیگر افرادی هستند که طی روز‌های شنبه و یکشنبه گذشته بازداشت شدند.»

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیرو‌های پلیس در پوشش لباس شخصی به منازل شخصی این تعداد از فرهیختگان و روشنفکران سعودی در شهر‌های ریاض و جده حمله و آن‌ها را بازداشت کردند.

خبرگزاری رویترز و فعالان شبکه‌های اجتماعی گزارشی درباره علت بازداشت افراد نامبرده منتشر نکردند.

از زمان بر سرکار آمدن محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی در سپتامبر ۲۰۱۷ (۱۹ شهریورماه ۱۳۹۶) بیش از ۱۰۰ نفر از متفکران و فعالان شبکه‌های اجتماعی که از مخالفان و منتقدان حکومت آل‌سعود به شمار می‌روند، بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

در سال ۲۰۱۷ هتل «ریتز کارلتون» به دلیل تبدیل آن به مکانی برای بازداشت و شکنجه شاهزاده‌هایی از قبیل فرزندان «ملک عبدالله» شاه سابق سعودی و تاجران سرشناسی از قبیل «ولید بن طلال» در رسانه‌های بین‌المللی خبرساز شده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها