نقوی حسینی خبر داد؛

بررسی اغتشاشات اخیر در مجلس با حضور مقامات امنیتی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و شورا‌های مجلس با حضور مسولان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور با موضوع اغتشاشات اخیر برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ - 25November 2019

بررسی اغتشاشات اخیر در مجلس با حضور مقامات امنیتیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه تلفیقی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شورا‌های مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز که با هدف بررسی وقایع اخیر برگزار شد، ابتدا ضمن قدردانی از حضور امت حزب الله و مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی‌های محکوم نمودن اقدامات خرابکارانه و آشوب‌های اخیر، «ذوالفقاری» معاون انتظامی- امنیتی وزارت کشور ابعاد و جوانب مختلف اتفاقات اخیر را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه مطرح کرد: معاون انتظامی- امنیتی وزارت کشور گفت که جمع بندی و برآورد دستگاه‌های مختلف در ارتباط با موضوع بنزین تک نرخی شدن و با قیمت متوسط بود؛ ولی وقتی تصمیم گیری و در شورای هماهنگی تصویب شد، همه دستگاه‌ها آماده اجرا شدند.

نقوی حسینی مطرح کرد: ذوالفقاری تاکید کرد که اگرچه نگرانی برای اتفاقات وجود داشت، اما وقتی که عملیات اجرایی شروع شد؛ اتفاقات دیگری رخ داد که قابل قبول نبود و وقتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارنظر کردند، جریان تغییر کرد و مردم در صحنه حضور پیدا کردند. دستگاه‌های امنیتی- انتظامی و نظارتی وارد شدند و در چند روز کل آشوب‌ها جمع شد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس همچنین ادامه داد: نماینده اطلاعات سپاه گفت که در این حادثه همه ظرفیت‌های ضدانقلاب و معاند که سال‌ها تدارک دیده بودند به صحنه آمده و از اعتراض‌های مردم سوءاستفاده کردند تا آشوب ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: همچنین نماینده اطلاعات سپاه در ادامه تاکید کرد که برآورد امنیتی دستگاه‌های مختلف این بود که شرایط زمانی، شرایط و مقطع زمانی خوبی نیست؛ ولی وقتی طرح مصوب و اجرای آن آغاز شده، ما همه امکانات خود را به کمک آوردیم البته به این نکته هم اشاره می‌کنیم که این، حوادث آخر نخواهد بود و ما در آینده هم ممکن است شاهد اتفاقات مشابه باشیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ادامه به صحبت‌های نماینده نیروی انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: «ساجدی نیا» از طرف نیروی انتظامی گفت که پلیس با حضور فعال و سازمان یافته خود سعی کرد با کمک سپاه پاسداران و بسیج و برادران ارتش در برخی نقاط به کنترل و مدیریت اتفاقات بپردازد.

نقوی حسینی مطرح کرد: در ادامه جلسه نماینده وزارت اطلاعات نیز صحبت کرد و گفت ما تمامی برآورد‌های خود را از یکسال قبل به وزارت کشور اعلام کردیم و بحران امنیتی را پیش بینی کرده و یکسال قبل نامه‌ای هم به وزارت کشور فرستاده بودیم؛ اغلب دستگیرشدگان بیکار و یا دارای مشاغل کم درآمد هستند و از سواد کمی برخوردارند. حضور نیرو‌های معاند سازمان یافته در حوادث اخیر با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مشخص غیرقابل انکار است که برای ما مکشوف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های یکی دیگر از نماینده‌های وزارت اطلاعات، ادامه داد: نماینده وزارت اطلاعات گفت که علیرغم اینکه آمریکایی‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و آن‌ها را تشویق و تجهیز می‌کنند؛ ولی جمهوری اسلامی آن‌ها را کنترل کرد، منافقین طی دو سال گذشته اقدام به آموزش گروه‌ها و حلقه‌های مختلف و هدایت آن‌ها در اعتراضات کرده اند و هدف آن‌ها موضوعاتی مثل بنزین و گرانی نیست، بلکه آن‌ها بهره برداری از فضای اعتراض آمیز کرده اند.

نقوی حسینی با اشاره به صحبت‌های معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: در ادامه جلسه معاون سیاسی وزارت کشور تاکید کرد که از قبل کاملا آماده بودیم و پیش بینی‌های لازم هم صورت گرفته بود، شورا‌های تامین توجیه شده بودند و به همین جهت در ۷۲ ساعت توانستیم موضوع را مدیریت کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی در این جلسه، تحلیلی از طیف، سن و سال، طبقه اقتصادی، شغل و جنسیت و محل سکونت اغتشاشگران ارائه کردند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار