جمعی از راهپیمایان حمایت از امنیت:

راه اصلاح کشور از اصلاح خودمان آغاز می‌شود/ اعتراضمان را درست به گوش مسوولان می‌رسانیم

یکی از راهپیمایان حمایت از امنیت کشور می‌گوید: مشکلات زاییده تصمیمات ماست که اگر اصلاح شود مشکلات حل می‌شود. ما باید اصلاح را از خودمان آغاز کنیم.
کد خبر: ۳۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ - 26November 2019

راه اصلاح کشور از خودمان آغاز می‌شود/ اعتراضمان را درست به گوش مسوولان می‌رسانیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، خیابان انقلاب در طول این ۴۰ سال بارها شاهد حضور مردم از طیف‌ها و اقشار مختلف در دل خود بوده است، حافظه تاریخ این چند دهه وقایع را به خوبی در خاطر خود حفظ کرده، از روزهای پر التهاب منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی گرفته تا حضور هر ساله راهپیمایان ۲۲ بهمن و روز قدس که خیابان انقلاب تهران را صحنه زیبای همدلی و همراهی مردم می‌کند و راهپیمایی نهم دی سال ۱۳۸۸ که اوج شکوه وحدت مردم را در مقابل فتنه‌گران آن سال به رخ جهانیان کشید.

مثل همه سال‌های این ۴۰ سال دیروز (دوشنبه) هم برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب اسلامی نقش بست، نقش زیبای بصیرت و یکپارچگی در حمایت از امنیت و اقتدار کشور در مقابل آشوب‌گران و اغتشاشگران حوادث اخیر که موجب ایراد خسارات فراوانی به کشور و ملت شد.

فوج فوج به جمعیتی که از خیابان‌های اطراف میدان انقلاب به سمت این میدان روانه می‌شدند اضافه می‌شد، دست برخی از آنان پرچم ایران بود و برخی‌ هم شعارهای مختلفی با مضامین متفاوت را روی دست گرفته‌ بودند، جوانی روی مقوایی سفید نوشته بود «به عشق رهبرم آمدم، مسوولان به خود نگیرند» و اینگونه گلایه خود به برخی از سیاست‌های مسوولان را ابراز می‌کرد. خانمی هم با یک مقوای کوچک و شعار «ما عاشقان حیدریم، فداییان رهبریم» عشق و ارادت خود را به ولی امرش نشان داد. اما عمده شعارهای مردم در یک شعار مهم خلاصه می‌شد و آن هم «مرگ بر آمریکا» بود.

«اصلاح خود» قدم اول برون‌رفت از مشکلات

روی پل روشندلان به همراه همسر و فرزند کوچکش در حال پیوستن به جمعیت بود که از او درباره علت حضورش در راهپیمایی پرسیدم، حسینی پاسخ داد: برای حفاظت از آرمان‌های امام و میثاق با شهدا اینجا هستیم تا ۹ دی دیگری رقم بزنیم.

حسینی به راه درست اعتراض اشاره کرد و گفت: همه جای دنیا مشکل وجود دارد حتی در آمریکا هم بخشی از جامعه به مسائل مختلف معترض هستند اما کسی پمپ بنزین آتش نمی‌زند، در اروپا مردم روش اعتراض را یاد گرفته‌اند و تحرکات خارجی هم روی آنان اثری ندارد، ما هم باید از راه قانونی مشکلات را بیان کنیم.

وی به راه برون‌رفت از مشکلات کشور و تحریم‌ها اشاره‌ای کرد و ادامه داد: خدا هم در قرآن می‌فرماید باید تغییرات را از خودمان آغاز کنیم. مشکلات زاییده تصمیمات ماست که اگر اصلاح شود مشکلات حل می‌شود.

حسینی صحبتی‌ هم با مسوولان و اغتشاشگران داشت: مسوولین مورد سوال مردم هستند و نباید این پاسخگویی باعث ناراحتی آنها شود بلکه باید نسبت به اختیارات خود پاسخگو باشند. اغتشاشگران دو دسته بودند عده‌ای که اعتراض داشتند و عده‌ای که سعی در اغتشاش داشتند و آموزش دیده بودند، این افراد تکلیفشان مشخص است و راهشان از مردم جداست.

اعتراضمان را درست به گوش مسوولان می‌رسانیم

محکم و با صدای بلند هدایت یک جمع کوچک از زنان را برعهده دارد، شعار می‌دهد و دیگر زنان همراهش یکصدا آن را تکرار می‌کنند، شعارهایی که رنگ وحدت و برائت از اغتشاشگران را دارد. از او درباره هلت حضورش در اجتماع برائت از اغتشاش‌گران را پرسیدم، صریح پاسخ داد که به عشق رهبر و حمایت از کشورم آمدم تا دشمنان بدانند که ما پشت ولی امرمان را خالی نمی‌کنیم، تا پای جان می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم کشورهای خارجی اقتدار و امنیت ما را به خطر بیاندازند.

سمیه ناظریان از آن دختران دهه شصتی پر جوش و خروش است و ۳۵ سال سن دارد، در این سال‌ها در همه راهپیمایی‌ها شرکت کرده و یکی دیگر از دلایل حضورش را اعتراض قانونی در بستر یک راهپیمایی آرام می‌داند، راهپیمایی قانونی که مردم در آن می‌توانند گلایه‌های خود را نیز از مشکلات کشور بگویند. یکی از شعارهای نوشته شده در برگه کوچکی که به دست دارد را نشانم می‌دهد و می‌گوید: مسوولان باید بدانند که مردم گله‌مند هستند و باید تمام توانشان را برای رفع مشکلات بگذارند.

خانم دیگری خودش را به ما می‌رساند و وقتی متوجه حرف‌های سمیه خانم می‌شود بین حرف‌هایمان می‌آید و می‌گوید: اغتشاشگران بدانند که ما ذره‌ای از اعتقادات و آرمان‌های خودمان عقب نمی‌نشینیم. من امروز به خاطر شهدای این چند روز اخیر آمده‌ام. نمی‌خواهم خون‌های ریخته شده با کار زشت تعدادی اغتشاشگر پایمال شود و امنیت مردم به خطر بیافتد.

راه درست، خط امام و رهبری است

عقربه‌های ساعت عدد چهار عصر را نشان می‌دهند، نزدیک به دو ساعت از آغاز راهپیمایی گذشته است اما هنوز مردم زیادی در خیابان انقلاب حضور دارند. زنان و مردان میانسال و نسل اول و دوم انقلاب‌، جوان‌ترهایی که نسل سوم انقلاب را تشکیل می‌دهند، از اقشار مختلف در بین راهپیمایان دیده می‌شود، کارگر و کارمند، دانشجو و استاد. حمیدرضا اعتماد دکترای روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است. او راه برون‌رفت از مشکلات امروز کشور را پیروی از قانون اساسی عنوان می‌کند و توضیح می‌دهد: همه مردم و مسوولین ملزم به پیروی از قانون هستند. همه جریان‌های سیاسی داخلی چه رسمی و چه غیر رسمی باید به سمت قانون بروند.

وی درباره نحوه اعتراضات درست می‌گوید: همه مردم حق اعتراض دارند تا در چهارچوب حقوق اساسی به موضوعات مختلف و تصمیم‌گیری‌ها نقد داشته باشند ولی اغتشاش‌گری و تخریب اموال با حمایت جریان‌های بیرونی محکوم است‌. همه باید صف خود را از اشرار و اوباش جدا کنند. اگر طبق قانون پیش رفتیم تمامی اعتراضات و نقدها در یک فضای آرام و با وحدت و یکپارچگی بیان می‌شود.

اعتمادی صحبت‌هایش را با یک نصیحت ادامه می‌دهد: اگر نتوانیم در خط آگاهی و رفتار مدنی بمانیم راه نادرست را رفته‌ایم. افراد شاخص و تاثیرگذار همواره از اندیشه‌های حضرت امام (ره) و اسلام پیروی کرده‌اند و این راه برای ما مشخص است‌.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار