به روز شده در: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
شهردار تهران با عذرخواهی از مردم پایتخت به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس گفت: از دولت خواسته‌ایم که خط اعتباری جدیدی برای تأمین واگن‌های مترو در نظر بگیرد.
کد خبر: ۳۷۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 26November 2019

خسارت اغتشاشات اخیر به شهرداری/ عذرخواهی حناچی از مردم تهرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران در حاشیه افتتاح ۱۷ پروژه عمرانی، ترافیکی، مشارکتی و اجتماعی در منطقه ۱۷ تهران اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که با کمترین قیمت ممکن خدمات را در اختیار مردم قرار دهیم که در پروژه‌های افتتاحیه امروز دسترسی محلی در یکی از مناطق بهبود می‌یابد و هوشمندسازی معابر اصلی نیز انجام خواهد گرفت. همچنین تملک پلاک‌هایی که خدمات عمومی ایجاد می‌کنند، صورت می‌گیرد و همه این اقدامات امروز که روز «سه‌شنبه‌ بدون خودرو» است، مدنظر قرار دارد.

خسارات اغتشاشات به شهرداری

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خسارات اغتشاشات به زیرمجموعه‌های شهرداری و تجهیزات آن چقدر بوده است، گفت:‌ این خسارات در مناطق ۲۲‌گانه تهران چندان زیاد نبوده و گستردگی نداشت؛ تنها چند خودرو و اتوبوس بی. آر. تی دچار آسیب شد و مقداری یکی از نواحی شهرداری دچار خسارت شد.

حناچی همچنین در مورد اینکه چند روز پیش رئیس شورای شهر تهران اعلام کرده بود که شهرداری اسامی خاطیان برف‌روبی در هفته گذشته را اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: گزارشات مربوطه انجام گرفته و بدون سر و صدا برکناری انجام شد. لزومی ندارد که داد بزنیم و این مسئله پیامش برای همه کسانی که مسئولیت دارند کافی بود.

شهردار تهران درباره آلودگی هوا و موضوع فیلتر دوده بیان کرد:‌ فیلتر دوده در بعضی اتوبوس‌های شهر در حال نصب است و از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کرده‌ایم که اقدامات لازم را جهت ساخت داخلی این فیلتر‌ها انجام دهند که نیازی به واردات آن از خارج نباشد.

وی گفت: هر ساله در ماه‌های آذر و دی آلودگی هوا به دلیل «اینورژن» یا وارونگی دما تشدید می‌شود و زمانی که این آلودگی به سطح زمین می‌آید دردسرساز است که مدتی پیش اشاره کردم باید باد و باران بوزد که برخی آن را به مزاح گرفتند.

شهردار تهران تصریح کرد:‌ در موقع آلودگی هوا باید به موضوع کنترل وسایل نقلیه آلوده‌کننده توجه داشت که ما نیز با همکاری پلیس اقداماتی را انجام دادیم و هفته پیش وسایل حمل و نقل سنگین در شهر تردد آن‌ها با محدودیت همراه شد.

عذرخواهی حناچی از شهروندان تهرانی

حناچی تأکید کرد: استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی و کمتر استفاده شدن خودرو‌های شخصی در کنترل آلودگی مؤثر است و من به دلیل شلوغی مترو و اتوبوس به ویژه در ساعات اوج رفت و آمد که هفت تا هشت صبح است از مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی بیان کرد: از دولت خواسته‌ایم که خط اعتباری جدیدی برای تأمین واگن‌های مترو در نظر بگیرد و اگر واگن‌ها به صورت سی‌بی‌یو به کشور بیاید، سریع‌تر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و بر همین اساس اگر خط اعتبار تأمین شود ۲۰۰ واگن به مترو افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جریان هوا و بارندگی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است، گفت: تلاش می‌کنیم شرایط سخت را با همکاری مردم و مدیریت حمل و نقل انجام دهیم.

نظر شهردار در مورد مسکن ملی

شهردار تهران در مورد طرح مسکن ملی گفت: تلاش شده در این زمینه با تشویق بخش خصوصی مسکن‌هایی برای زوج‌های جوان و کسانی که قصد تشکیل زندگی مشترک دارند اختصاص یابد. در شهرداری علاقه نداریم که خودمان این مسکن‌ها را بسازیم، ولی پیشنهادهایمان را به دولت ارائه کرده‌ایم. البته این پیشنهادات در کمیسیون‌های دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به اصطلاح چکش می‌خورند؛ ان‌شاءالله جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد.

وی در مورد اینکه این مسکن‌ها با چه متراژی ارائه می‌شوند، گفت:‌ به طور کلی شیوه طراحی حائز اهمیت است؛ چرا که این شیوه می‌تواند واحد کوچک را فاخر کند. لایحه‌ای در این زمینه آماده شده و برای دولت ارسال می‌کنیم.

کاهش ساعت طرح ترافیک تأثیری در کاهش آلودگی ندارد

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس درخواست یک ساعت کاهش طرح ترافیک را در پایتخت داشت و شهرداری علیرغم مخالفت، سرانجام با این موضوع موافقت کرد و علت این مسأله چه بوده گفت: این‌ها مباحث کارشناسی است. به نامه پلیس پاسخ کارشناسی داده شده و فکر نمی‌کنم نیازی به انتشار آن باشد.

وی گفت: بحث‌های کارشناسی بحث دو دو تا چهار تا است و بحث دو دو تا هیچ وقت پنج یا شش نمی‌دهد؛ همچنین نمودار‌ها نشان می‌دهد با کاهش ساعت طرح ترافیک به لحاظ حجم ترافیک و کاهش آلودگی تغییری رخ نمی‌دهد؛ لذا با این مسأله موافقت شد. از رسانه‌ها هم می‌خواهم کمک کنند اقدامات در فضای کارشناسی انجام شود.

امتیازات نوسازی بافت فرسوده لغو نشده است

حناچی در مورد نوسازی بافت فرسوده اعلام کرد: امتیازات شهرداری نه‌تنها لغو نشده بلکه تلاش می‌کنیم مشوق‌ها اثرگذار باشد. هنوز هم تسهیلات شهرداری سر جایش است، ولی تسهیلات تشویقی بانک‌ها وقفه‌ای در آن ایجاد شده که ما تلاش کرده‌ایم رفع شود.

وی بیان کرد: در صورتی که تسهیلات بانک‌ها با سود پایین ارائه شود نتایج مؤثری دارد. همچنین شهرداری تلاش می‌کند در مناطق جنوبی تسهیلات دیگری هم در این راستا داشته باشد.

شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا ۵۰ میلیون تومان وام جهت نوسازی بافت فرسوده کفایت می‌کند؟ گفت: مسائل اقتصادی به دستگاه‌های اقتصادی برمی‌گردد، ولی ما نیز تلاش‌هایمان را جهت ارائه مشوق‌ها ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار