سردار سپهر تشریح کرد؛

جزئیات اقدامات اغتشاشگران؛ از غارت فروشگاه‌ها تا حمله به منازل ثروتمندان

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اغتشاشات قرار بود اواخر دی به بهانه‌های مختلف شروع شود و تا زمان انتخابات ادامه یابد و اغتشاشگران درگیری‌هایی مانند مدل عراق و لبنان به وجود بیاورند.
کد خبر: ۳۷۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 26November 2019

قرار بود اغتشاشات قبل از انتخابات مجلس آغاز شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمدحسین سپهر» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش «فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت بسیج» که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، درباره اغتشاشات اخیر اظهار داشت: این اغتشاشات قرار بود اواخر دی به بهانه‌های مختلف شروع شود و تا زمان انتخابات ادامه یابد و اغتشاشگران درگیری‌هایی مانند مدل عراق و لبنان به وجود بیاورند، اما بهانه افزایش قیمت بنزین باعث شد تا آن‌ها فعالیت خود را با سوار شدن بر موج اعتراضاتِ به‌حق مردم، زودتر شروع کنند.

وی افزود: دستگیرشدگان اعتراف کردند که ۸۰ فروشگاه زنجیره‌ای را غارت کردند و قرار بود در موج دوم و سوم این اغتشاشات به مراکز اقتصادی و تجاری مانند بازار و منازل ثروتمندان حمله کرده و این مراکز را غارت کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در یک نصف روز اعتراضات مردمی با موج‌سواری اغتشاشگران تبدیل به خشونت‌های مسلحانه شد به نحوی که به مراکز انتظامی و سپاه و بسیج، مراکز تولید سوخت و کالا‌های استراتژیک مردم حمله مسلحانه شد.

سردار سپهر با انتقاد از اینکه نظر صاحب‌نظران در رابطه با اعتراضات سال ۹۶ نادیده گرفته شد، گفت: سال ۹۶ که اعتراضات مردمی به واسطه وجود مشکلات در کشور به وجود آمد، همان موقع صاحب‌نظران اعلام کردند که باید برای رفع مشکلات تلاش شود؛ اما متأسفانه مسئولان توجهی به این نظرات نداشتند.

وی با بیان اینکه تصمیم افزایش قیمت بنزین تصمیمی خوب است، اما در شرایطی بد گرفته شد، تصریح کرد: کم‌توجهی به افکار عمومی و آماده نکردن مردم برای اجرای این تصمیم، باعث شد تا ضد انقلاب بر اعتراضات قانونی مردم موج‌سواری کند و خساراتی را برای کشور به وجود آورَد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اندیشکده راندال آمریکا به دنبال پیاده کردن الگوی اعتراضات هنگ کنگی در ایران بود، افزود: اعترافات دستگیرشدگان حاکی از این است که دشمنان با همراهی گروهک‌هایی از قبیل کوموله، منافقین، اشرار و سلطنت‌طلب‌ها به دنبال ایجاد آشوب در کشور بودند تا اصل آرامش مردم مختل شود.

سردار سپهر تأکید کرد: با انسجام همه‌جانبه مردم، دولت و بخش‌های حاکمیتی عمومی مثل اتاق بازرگانی، می‌توان در حل مشکلات اجتماعی جامعه گام‌های مؤثری برداشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار