رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی:

اقتدار منطقه‌ای ایران ناشی از وجود روحیه بسیجی در کشور است

یحیی آل اسحاق گفت: اگر در حوزه دفاعی و در فضای اقتدار منطقه‌ای و جهانی قرار داریم، به واسطه حاکم بودن روحیه بسیجی در کشور است.
کد خبر: ۳۷۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 26November 2019

اقتدار منطقه‌ای ایران ناشی از بواسطه وجود روحیه بسیجی در کشور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «یحیی آل اسحاق» رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی صبح امروز در همایش «فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب با استفاده از ظرفیت بسیج» که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در اتاق بازرگانی ساماندهی شده و شکل یافته است؛ زیرا معتقدیم بسیج در ۴۰ سال اخیر آثار مثبتی را از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: به عبارت دیگر، بسیج در حکم عصای موسی است؛ یعنی بسیج هر جا وارد شود، گره‌گشا خواهد بود و این را تاریخ ۴۰ ساله فعالیت بسیج به اثبات رسانده است.

آل اسحاق با اشاره به اینکه بسیج روش و تئوری اداره یک حاکمیت است، گفت: اگر نقاط مثبت و منفی نظام اسلامی را بررسی کنیم به یک نکته پی می‌بریم و آن اینکه در هر جا محیط بسیجی و انقلابی حاکم بوده، آن فضا توسعه یافته است؛ به عنوان مثال اگر در حوزه دفاعی و در فضای اقتدار منطقه‌ای و جهانی قرار داریم، به واسطه حاکم بودن روحیه بسیجی در کشور است.

رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا عنوان می‌کند که «هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه خرج کردیم، ولی نتیجه‌ای نگرفتم، چون انقلاب اسلامی توانست نقشه‌های ما را نقش بر آب کند»؛ پس باید گفت اینکه در این عرصه موفق هستیم، به واسطه برخورداری از روحیه بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از هشت سال جنگ با رژیم بعثی عراق حتی یک سانتی‌متر از خاک کشورمان در اشغال باقی نماند و این جز با داشتن همان روحیه بسیجی حاصل نشد که این هم نه با سلاح مادی بلکه با سلاح ایثار و ایمان بسیجیان به دست آمد.

آل اسحاق گفت: در پشت قضایای اخیر مشخص شد که اغتشاشگران به مدت دو سال برای تخریب آموزش دیده بودند و پول آن‌ها را هم امارات و عربستان با همراهی منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و غربی‌ها تأمین کردند تا انقلاب اسلامی را زیر و رو کنند؛ اما اقدامات اغتشاشگران ظرف ۴۸ ساعت جمع شد.

رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی ادامه داد: مردم اعتراضات به‌حقی داشتند، اما وقتی دیدند بوی توطئه می‌آید، در صحنه دفاع از انقلاب حاضر شدند؛ در حالی که در نمونه‌های مشابه مانند عراق هنوز درگیری‌ها ادامه دارد؛ این موفقیت هم به واسطه وجود روحیه بسیجی در جامعه حاصل شد.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه آمریکا در دعوای ۴۰ ساله خود با ایران، صحنه جنگ تازه‌ای را که همان حوزه اقتصادی است، علیه ایران آغاز کرده است، افزود: امروز آمریکا در وزارت خزانه‌داری خود ۳۰۰ نفر را برای میز ایران استخدام کرده است تا در حوزه اقتصادی با ایران بجنگد؛ زیرا در حوزه اقتصادی با وجود برخورداری از بهترین امکانات، بنا به دلایلی وضعیت خوبی نداریم و موفق عمل نکردیم؛ اما اگر با روحیه و عمل بسیجی در این حوزه وارد شویم، می‌توانیم شرایط فعلی را بسیار بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها