یادداشت/ ابوالقاسم خسروی

بسیج از معجزات انقلاب اسلامی است

تشکیل شجره طیبه بسیج از معجزات نظام اسلامی و اقدامی هوشمندانه و حکیمانه برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۷۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 26November 2019

گروه استان‌های دفاع‌پرس – ابوالقاسم خسروی؛ با عنایت خداوند متعال و توجهات ولی عصر (عج) و به برکت رهبری حکیمانه امام خامنه ای (مدظله العالی) امروز بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم و فتنه ها تبلور معناداری یافته است.

بسیج مردمی کشورهای اسلامی پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) را به خاک مذلت مالیده‌است، امروز به مدد و فضل الهی سازمان بسیج مستضعفین در ایران اسلامی (ام القرای جهان اسلام)، بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی، زینبیون پاکستان، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حزب‌الله سوریه، گردان های فاطمیون افغانستان؛ بسیج جهان اسلام را تشکیل داده اند.

هفته بسیج یادآور یکی از رخدادهای شگرف و مبارکی است که با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رقم خورد، بی تردید تشکیل شجره طیبه بسیج از معجزات نظام اسلامی و اقدامی هوشمندانه و حکیمانه برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود.

ظهور تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت و مدیریت جهادی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که با نقش آفرینی‌، بیداری و بصیرت امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف امریکا و عوامل مزدور داخلی و جنگ تحمیلی را درهم شکست و ان شاالله در عرصه نبرد اقتصادی نیز با عنایت خداوند متعال و توجیهات ولی عصر (عج) و به برکت مجاهدت و بصیرت ملت بسیجی ایران پیروزی از آن بندگان صالح خدا خواهد بود.

بسیج آیینه مجسم هوشمندی بصیرت و نماد قله‌های عظمت فرهنگی، ورزشی ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است.

نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض سیاست زدگی موید این حقیقت است که بسیج با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش های مثبت برای خدمت به مردم و یاری بخشی در هنگامه‌ سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافتمندانه و حضور موثر در عرصه های مختلف جهاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی همگام و همراه ملت ایران و امت اسلام بوده است.

بسیج همچنان رهنمودهای مقام معظم رهبری را نقشه راه و قطب‌ نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف می داند.

بخشی از رهنمودهای علمدار معرفت و بصیرت انقلاب اسلامی که باید در برنامه ریزی ها و رویه سازی های بسیج مورد توجه جدی قرار گیرند، یادآوری می شود.

ارتقای حضور سازمان یافته تر مردم(بویژه جوانان عزیز) و اعتلای بسیج در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی(مثل علم، فرهنگ، دفاع و خدمات رسانی)، ایجاد و ساماندهی مجموعه های اندیشه ورز و رصدگر در تمام سطوح به خصوص در ستاد بسیج برای راهبردنگاری و رصد فعالیت ها و جلوگیری از نفوذ دشمن، ایجاد سازوکار قطعی برای تقویت هم افزایی اقشار و همکاری و هماهنگی با دستگاه های ذیربط، مورد انتظار است.

روحیه بسیجی یعنی خدا را همواره در کنار و همراه خود دیدن و دچار ناامیدی و افسردگی و بن بست نشدن؛ بنابراین در پاسخ افراد ضعیف النفس که دچار ترس از دشمن و روحیه «نمی توانیم» شده اند، می گوییم با اتکا به قدرت الهی و باور قدرت حضور مردم، می‌توان بر همه مشکلات فائق آمد و از هیچ قدرتی هم نهراسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار