مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

بسیج مظهر خدمت، ایستادگی و پیشرفت کشور در تمامی عرصه‌هاست

«محمد‌حسن سلامی» گفت: بسیج مظهر خدمت، ایستادگی و پیشرفت کشور در تمامی عرصه‌هاست و نهال انقلاب با خون شهدا آبیاری و با خدمات نیروهای بسیجی و مردمی تداوم پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ - 26November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با «محمد‌تقی قربانیان» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار داشت: تشکیل بسیج به فرمان تاریخی امام (ره) یکی از مهمترین برکت‌های انقلاب‌ است و باید این نهاد مردمی روز به روز بیش از قبل تقویت شود.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر خدمت، ایستادگی وپیشرفت کشور در تمامی عرصه‌هاست گفت: نهال انقلاب با خون شهدا آبیاری و با خدمات نیروهای بسیجی و مردمی تداوم پیدا کرده است. اکنون که ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد دشمنان همچنان در فکر توطئه هستند.

سلامی ادامه داد: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» است.

وی در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیان داشت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

قربانیان در این دیدار بیان داشت: فرهنگ ايثار و شهادت بايد به‌عنوان ميراثی گران‌سنگ در ذهن جوانان باقی‌ مانده و از آفت تحريف مصون بماند.

وی تصریح کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و دانشجو، یک رسالت مهم است که باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم.

این مسئول ادامه داد: خلوص نیت و نفس های پاک رزمندگان پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد و نسل امروز ما بیش از گذشته نیازمند آشنایی با خلوص، رادمردی و شهادت طلبی جبهه‌ها است.

در این دیدار درباره محورهای همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله برگزاری کلاس های درس دفاع مقدس در همه واحد‌های آموزشی، بازدید کارکنان و اساتید دانشگاه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و موزه تهران، جمع آوری خاطرات استادان و کارکنان رزمنده از دوران دفاع مقدس، برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع  گام دوم انقلاب و دفاع مقدس ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید و... بحث و بررسی شد.

بسیج مظهر خدمت، ایستادگی وپیشرفت کشور در تمامی عرصه هاست

بسیج مظهر خدمت، ایستادگی وپیشرفت کشور در تمامی عرصه هاست

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار