یک پژوهشگر:

بسیج باید گام دوم انقلاب را در مساجد و محلات تبیین کند

سهیل ابوالحسنی گفت: مهم‌ترین چالش درباره بسیج بحث جوان‌گرایی و عرصه دادن به جوانان است، اگرچه ما خیلی می‌شنویم که باید به جوانان در بحث مدیریت در امور کشور بها داد، اما در صحنه عمل مسئولان حاضر نیستند که مسئولیت‌های خودشان را واگذار کنند.
کد خبر: ۳۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ - 26November 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سهیل ابوالحسنی، پژوهشگر و مدرس حوزه مدیریتی در گفت‌وگو با رادیو «گفتگو» اظهار داشت: اگر طبق دیدگاه شهید مطهری انقلاب اسلامی را از دریچه اسلام، مردم و ولایت فقیه بنگریم و مردم را جدا از انقلاب نبینیم یعنی مردم جزء لاینفکی از انقلاب اسلامی هستند، به نظرم کاری که بسیج باید بکند توجه بیشتر به مردم است. البته این موضوع رسالت یا ماموریت امروز ما نیست، زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانشان همیشه بر این موضوع تاکید داشتند و سال‌هاست این موضوع را از تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی خواستند، اما من معتقدم به دلایلی ما باید در بسیج بیشتر به این امر توجه کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی فرمودند «جمهوری اسلامی، هویتی غیر از هویت مردم، ایمان و عزم مردم ندارد، امروز هم، همین‌طور است، ما کسی نیستیم، چیزی نیستیم، خدای متعال به وسیله این مردم و این دل‌هاست که این نظام را حمایت می‌کند»؛ لذا جمهوری اسلامی همین‌طور است و آن روز هم به همین سیاق بود. ما وسیله دیگری نداریم، وسیله همین ایمان‌های مردم است که از هر سلاحی کارآمدتر است و از هر وسیله‌ای موثرتر است.

این پژوهشگر ادامه داد: به نظرم ماموریت بسیج، توجه بیشتر به مردم است اگرچه در گام دوم به نقش بسیج با توجه به حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته شده است؛ لذا بسیجیان باید محور‌هایی که مورد توجه گام دوم است، فعال کنند و بیش از دیگران بر آن تاکید داشته باشند. به عبارتی ما به عنوان یک بسیجی باید تکلیف خودمان را نسبت به علم، معنویت، اقتصاد و عدالت روشن کنیم؛ بنابراین ابتدا در رابطه با گام دوم انقلاب یک بحث کاملا شخصی داریم. برای همین به نظرم بحث بعدی در مسجد و محله است.

سهیل ابوالحسنی گفت: ما در مسجد و محله خود مسئولیت تبیین گام دوم انقلاب را داریم، به نظرم مردم ایران باید یک بار سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گام دوم انقلاب را بشنوند؛ لذا یکی از رسالت‌های بسیج درباره اطلاع‌رسانی درباره بیانیه گام دوم انقلاب است که این ظرفیت در مسجد و محله وجود دارد؛ لذا وقتی ابتدا خودمان موضوع بیانیه گام دوم را به درستی درک کردیم، باید برای مردم محله نیز شرح دهیم و آنرا تبیین کنیم. بعد از آن در همان محله و شهر خودمان شروع به اقدام درباره آن کنیم. زیرا بسیج نباید انتظار اقدام از سوی دولت داشته باشد و باید با آنچه که توان دارد به اقدام جهادی و انقلابی درباره گام دوم بپردازد.

وی افزود: مهم‌ترین چالش درباره بسیج بحث جوان‌گرایی و عرصه دادن به جوانان است، اگرچه صحبت آن زیاد می‌شود و ما خیلی می‌شنویم که باید به جوانان در بحث مدیریت و مشارکت در امور کشور بها داد، اما در صحنه عمل چند گامی برداشته نشده و دوستان و مسئولان حاضر نیستند مسئولیت‌های خودشان را واگذار کنند، البته بهانه‌ها و دلایلی نیز می‌آوردند، اما به نظرم به طور قطع فایده جوان کردن بدنه مدیریتی کشور نسبت به هزینه‌ها و نقاط ضعفش بیشتر خواهد بود.

این پژوهشگر بیان کرد: چالش مهم دیگر، بحث اعتقاد به نگاه درون در انقلاب اسلامی است. به نظرم نه بسیجیان بلکه مردم ما معتقدتر به جمهوری اسلامی هستند تا مدیران. رحیم ازغدی در سخنی می‌گوید سی و پنج سال است که مسئولان می‌خواهند بلایی سر انقلاب اسلامی بیاورند، اما این مردم هستند که نمی‌گذارند انقلاب دچار بلا شود. در حقیقت مردم پای انقلاب ایستادند؛ لذا به نظرم مسئولان باید اعتقاد پیدا کنند که تنها بحث جمهوری اسلامی مطرح نیست و ما انقلاب کردیم و انقلاب ما جهانی و موضوع مهمی است و این انقلاب مهم است و در این رابطه باید نگاهمان به درون و خودمان باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار