انتقاد نماینده عراقی از نقش آمریکا در منحرف کردن اعتراضات

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا در منحرف کردن مسیر اعتراضات مردم عراق نقش دارد.
کد خبر: ۳۷۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ - 26November 2019

انتقاد نماینده عراقی از نقش آمریکا در منحرف کردن اعتراضاتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریم علیوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق بار دیگر تأکید کرد که مسئولان این کشور اجازه مداخله خارجی در مسئله تظاهرات مردمی را نخواهند داد.

علیوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که همه موافق مطالبات تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز هستند و این مطالبات قانونی بوده و بر اساس قانون اساسی است.

وی تأکید کرد که «ما اجازه نخواهیم داد هیچ طرف خارجی در تظاهرات مداخله کند؛ زیرا [این طرف‌ها] برنامه‌هایی دارند که برای ایجاد هرج و مرج است».

این نماینده عراقی ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا همیشه به دروغ اعلام می‌کند که تظاهرات یک مسئله [مختص به] عراق است، ولی جان رود معاون وزیر دفاع [آمریکا] امروز با بیانیه خود، به این مسئله، علنا اعتراف کرد».

علیوی بر این باور است که شماری از نیروهای ناشناس در پس عملیات‌های سوزاندن ساختمانهای دولتی و شخصی و بستن مسیرها قرار دارند.

این نماینده در پایان خاطر نشان کرد، منحرف شدن مسیر برخی از تظاهرات «نگرانی‌هایی را برای ما درباره مداخله خارجی از جمله آمریکا به وجود آورده است».

جان رود امروز با انتشار بیانیه‌ای گفت که آمریکا از آنچه آن را «مبارزه مردم عراق» علیه مداخلات خارجی نامیده، حمایت می‌کند.

دور دوم تظاهرات مردم عراق از 25 اکتبر در شهرهای جنوبی این کشور آغاز شد. در حال حاضر، دامنه این اعتراضات محدود شده است، ولی همچنان ادامه دارد.

عمده اعتراضات مردم عراق، اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی است، ولی آمریکا، عربستان امارات در پی بهره‌برداری از این اعتراضات هستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار