مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مبارزه توام با بصیرت با دشمنان نیازمند تربیت دینی و اخلاقی است

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» گفت: باید بسیج برای ادامه راه شهیدان در گام دوم انقلاب با بصیرت، با دشمنان دین خدا مبارزه کند و این مبارزه توام با بصیرت نیاز به تربیت دینی و اخلاقی دارد.
کد خبر: ۳۷۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ - 26November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گردهمایی بسیجیان شهرستان تربت جام که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 1358 اظهار داشت: کشور در آن مقطع تاریخی در شرایط خاصی قرار داشت. آمریکا تهدید می کرد و دولت موقت نیز در اعتراض به حرکت دانشجویان، استعفا کرده بود و معتقد بود که در چنین شرایطی نمی‌شود کار کرد.

وی افزود: اما امام خمینی (ره) معتقد بودند که حرکت دانشجویان حرکتی لازم، ضروری و برای استمرار انقلاب اقدامی مهم است.

این مسئوول خاطر نشان کرد: در این شرایط، مردم در تردید به سر می بردند که چه خواهد شد؟ از طرفی نگران بودند که آیا آمریکا به ایران حمله خواهد کرد؟ امام خمینی (ره) در پنجم آذر سال 1358 با صدور فرمان تاریخی خود مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، خط بطلانی بر همه گمانه زنی ها و تردیدها کشیدند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: امروز که 40 سال از عمر پر برکت بسیج می گذرد مومنانه شهادت می دهیم که بسیج خواب راحت را از چشم دشمنان انقلاب اسلامی ربوده و ملت ایران اسلامی را منسجم کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: دوست و دشمن معتقدند که همانطور که انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی (ره) شناخته نمی‌شود بی اعجاز و نقش آفرینی بسیج نیز ماندگار نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز بسیج فراگیر شده و الگوی تشکیل بسیج و مدل بسیج انقلاب اسلامی جای خود را در متن ملت های جهان باز کرده است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه ویژگی‌های بسیج را برای تداوم نقش‌آفرینی در تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: بسیج باید با جوان‌گرایی همیشه زنده و پویا بماند. این تشکل مردمی باید انقلابی و حاضر در صحنه بماند و برای نقش آفرینی در حوادث بزرگ آماده باشد.

وی ابراز داشت: بسیج هیچگاه منحصر به ایران اسلامی نبوده است. هر چند بسیج خاستگاه خود را ایران می داند اما متعلق به جهان اسلام است. بسیج خود را نسبت به مظلومین عالم که از سوی مستکبرین بر آنها ظلم روا داشته شده مسئوول می داند و به یاری آنها خواهد شتافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی خط قرمز بسیج و همکاری با ارکان نظام جزو تکالیف بسیج است.

این مسئوول ابراز داشت: بسیج مردمی و برای خدمت به مردم است. هویت کار بسیج جهاد در حوزه‌های مختلف است.

یوسفعلی‌زاده افزود: بسیج اهل معنویت و اخلاق است. بسیج با تدین تداوم پیدا می کند، بر همین اساس بسیجیان باید برای رشد و تعالی خود تلاش کنند.

وی در پایان گفت: باید بسیج برای ادامه راه شهیدان در گام دوم انقلاب و غلبه بر دشمنان راه گذشته خود را با ولایت پذیری، ایمان و اقتدار ادامه دهد. بسیج در این مسیر باید با دشمنان دین خدا، با بصیرت مبارزه کند و این مبارزه توام با بصیرت نیاز به تربیت دینی و اخلاقی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار