نویسنده دفاع مقدس:

ضرورت نظارت بر محتوای کتاب‌های دفاع مقدس

سعید عاکف با انتقاد از برخی آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس گفت: متأسفانه گاه آثاری با موضوع دفاع مقدس منتشر می‌شود که فاقد هرگونه ارزش ادبی است.
کد خبر: ۳۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ - 26November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج، دومین نشست «خوانش متون دفاع مقدس» با حضور «سعید عاکف»، نویسنده دفاع مقدس، به همت اندیشگاه رضوی و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز در کتابخانه تخصصی ادبیات و واحد مطالعات دفاع مقدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این نشست، برخی آثار این نویسنده دفاع مقدس، معرفی و برش‌هایی از آثار خوانش و بررسی شد.

عاکف در این نشست اظهار داشت: در نوشتن آثارم پیوسته کوشیدم رو به جلو باشم و هر اثری متفاوت با اثر قبل نوشته شده است.

این نویسنده دفاع مقدس افزود: در کار نوشتن نباید ایستا بود و استادانی که تخصص در این زمینه دارند این تفاوت را در آثار من درمی‌یابند؛ چنان که دیگر سبک نوشتن خاک‌های نرم کوشک را قبول ندارم و در آثار بعد، شیوه متفاوتی را در پیش گرفته‌ام.

وی با انتقاد از برخی آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: متأسفانه گاه آثاری منتشر می‌شود که فاقد هرگونه ارزش ادبی است اما نظارتی بر این مسئله نیست.

بر اسا این گزارش، در ادامه، برخی آثار این نویسنده همچون «هاجر در انتظار»، «رقص در دل آتش» با موضوع زندگی شهید «محمدحسن نظرنژاد»، «خاطرات شگفت» که به زندگی هشت شهید پرداخته است، «گمشدۀ مزارشریف» با موضوع زندگی سردار «محمدناصر ناصری»، «بزم باران» و چند اثر دیگر معرفی و بخش‌هایی از آن خوانده شده و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها