دیدار معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا با مقامات ارشد عراقی

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که در غرب آسیا حضور دارد، با سفر به بغداد و اربیل، با مقامات ارشد عراقی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۳۷۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ - 26November 2019

دیدار معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا با مقامات ارشد عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه با مقامات ارشد عراقی در «بغداد» و «اربیل» دیدار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جان. سی. روود» برای مذاکره در مورد امنیت منطقه، مبارزه با تروریسم و موارد دیگر به عراق سفر کرده است.

سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «جان. سی. روود در بغداد با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دیدار کرد تا مجددا بر تعهد واشنگتن به امنیت و حاکمیت عراق و پشتیبانی از مردم عراق را تاکید کند.»

سخنگوی پنتاگون افزود: معاون سیاسی وزارت دفاع آمریکا همچنین با «ناجی الشمری» وزیر دفاع عراق دیدار و مجددا بر اهمیت همکاری بین دو کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش تأکید کرد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با سفر به اربیل و دیدار با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان و «مسرور بارزانی» نخست وزیر رئیس منطقه کردستان بر حمایت پنتاگون از پیشمرگه‌ها و آنچه وی نبرد با داعش خواند، تأکید کرد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در روز‌های گذشته به عربستان و بحرین نیز سفر کرد و در دیدار با مقامات بلندپایه کشور‌های یاد شده درباره آخرین تحولات منطقه و توسعه همکاری‌های دوجانبه به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها