کارگردان شبکه رادیویی بوشهر خبر داد؛

رونمایی از 8 نمایش رادیویی دفاع مقدس در بوشهر

«شاهین بهرام نژاد» گفت: از هشت نمایش رادیویی در حوزه دفاع مقدس چهارشنبه ششم آذر در همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ - 26November 2019

رونمایی از 8 نمایش رادیویی دفاع مقدس در بوشهر

«شاهین بهرام نژاد» تهیه کننده و کارگردان رادیو و تلویزیون شبکه استانی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، با اشاره به اینکه نسل امروز جامعه ما به واسطه اینکه دفاع مقدس را درک نکرده بسیاری از موارد این حماسه برایش ناملموس است اظهار داشت: نسل امروز شاید در خیابان و محیط جامعه یک نفر آزاده، جانباز یا خانواده شهید در همسایگی آنها باشد؛ اما نمی داند که ما نفس کشیدن خود را مدیون آنها هستیم.

وی با بیان اینکه اگر جانفشانی شهدا نبود معلوم نبود که مرزهای میهن ما همین جایی بود که است، گفت: شهدا را باید به نسل های امروز شناساند.

بهرام نژاد حماسه ناوچه پیکان در هفتم آذر سال 1359 توسط نیروی دریایی ارتش و اولین پاسخ به تجاوز رژیم بعثی عراق از پایگاه ششم شکاری بوشهر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر بیشترین میزان اعزام نسبت به جمعیتش در طول هشت سال دفاع مقدس را داشته است.

این تهیه کننده و کارگردان شبکه رادیویی افزود: با توجه به اینکه نسل امروز مطالعه برایش سخت است ما باید در قالب برنامه های رادیویی این دِین را که بر ما واجب است انجام دهیم تا بدانند قهرمانان واقعی در کنار خودشان زندگی می کنند.

وی ضمن بیان اینکه قهرمانان هشت سال دفاع مقدس ماه ها، روزها و ساعت ها برای دفاع از وطن جنگیدند بیان داشت: متاسفانه فرزندان ما با قهرمانان افسانه ای که زائیده سینمای هالیوود است آشنایی دارند اما نمی دانند که در همسایگی خودشان خواهر شهید مفقودالاثر «مجید بشکوه» همچنان چشم انتظار نشانه ای از برادر شهیدش است.

بهرام نژاد با تأکید بر اینکه در حوزه دفاع مقدس کم کاری های صورت گرفته است گفت: نسل امروز ما به فیلم ها و انیمیشن های که قهرمانان آنها افسانه ای بیش  و وجود خارجی ندارند توجه دارند.

تهیه کننده نمایش رادیویی «یادت باشد» با بیان اینکه باید قهرمانان واقعی که از جان خود گذشتند به نسل امروز معرفی شوند اظهار داشت: شبکه رادیویی بوشهر تمام تلاش خود را انجام می دهد که بر اساس مستندات دفاع مقدس قصه های قهرمانان وطن را به نمایش تبدیل کند و با صدای صدا پیشگان قصه ها را برای مخاطب به نمایش بگذارد.

وی از تولید هشت نمایش رادیویی در حوزه دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: از نمایش رادیویی «یادت باشد»، «پرواز روی خاک»، «مقاومت تا بی نهایت» «برجک عشق»، «خاک سبز»، «کارخانه بستنی»، زندگینامه سردار شهید «علیرضا ماهینی» و شهید جاویدالاثر «مجید بشکوه» چهارشنبه 6 آذرماه در همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح رونمایی خواهد شد.

این تهیه کننده و کارگردان شبکه رادیویی گفت: این نمایش های رادیویی به کارگردانی و تهیه کنندگی «شاهین بهرام نژاد»، نویسندگی «شاهین طرفی و شاهین بهرام نژاد » و با صدا برداری و جلوه های صوتی «محمد مهدی محمدیان» تولید شده است.

بهرام نژاد با بیان اینکه بازیگران گروه نمایش رادیو بوشهر در تولید این آثار نقش آفرینی می کنند، خاطرنشان کرد: این نمایش های رادیویی در طبقه الف در مدت زمان  30 دقیقه ای هر جمعه ساعت 13:30 تا 14 از شبکه رادیویی بوشهر پخش خواهد شد.

 

رونمایی از 8 نمایش رادیویی دفاع مقدس در بوشهر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار