نویسنده کتاب «دیدار جان» مطرح کرد؛

«دیدار جان»، روایتى از پایان چشم انتظاری مادر شهید بخشى/ وقتى تلخ‌ترین بخش‌هاى یک کتاب شیرین مى‌شوند

فاطمه وفایی‌زاده گفت‌: نام کتابم را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و اميد وی به اطمینان تبدیل شد.
کد خبر: ۳۷۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 27November 2019

«دیدار جان»، روایتى از پایان چشم انتظاری مادر شهید بخشى/ وقتى تلخ‌ترین بخش‌هاى یک کتاب شیرین مى‌شوندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فاطمه وفایی‌زاده نویسنده کتاب «خوشا سرو» در گفت‌وگویی پیرامون مضمون کتاب «دیدار جان» اظهار داشت: در كتاب دیدار جان، زندگی و سرگذشت شهید مهدی بخشی معاون گردان مالک اشتر را به رشته تحرير در آوردم كه توسط انتشارات ۲۷ بعثت منتشر شده است.

وى نگارش کتاب دیدار جان را در سه بخش توصیف و اظهار کرد: کتاب دیدار جان در سه فصل تنظیم شده، فصل اول این کتاب از زمان تولد تا زمان حضور وی در جبهه است كه از زبان مادر این شهید بزرگوار روايت شده، فصل دوم از زبان خود شهید تا زمان شهادتش روايت شده و در فصل سوم از آنجا که پیکر شهید بخشی بعد از شهادت پیدا نشد و شک در مورد شهادت وی وجود داشت روایتى از مادر وى به دوران انتظار تا زمان پیدا شدن پیکر این شهید بزرگوار باز می‌گردد.

وی در مورد شیوه نگارش کتاب دیدار جان ابراز کرد: کتاب ديدار جان را بر اساس مستنداتی که در گفت‌وگو با دوستان و هم رزمان شهید بخشى انجام دادم به نگارش در آوردم و همچنین از روایات مادر و خانواده این شهید بزرگوار در اين كتاب استفاده كردم و تلاش کردم ديدار جان نثری ساده و روان داشته باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند.

وفایی زاده در مورد بخش جذاب کتاب دیدار جان اظهار کرد: جذابترین بخش کتاب ديدار جان از نظر من به عنوان نویسنده کتاب، انتظار مادر شهید مهدی بخشی است، وى وقتی خبر شهادت پسرش را شنید باور نکرد و در انتظار باقی ماند و تا زمان آزاد شدن آزادگان باز هم در انتظار دیدن فرزند خود بود تا در نهایت، در طول یکی از تفحص‌ها پیکرشهید مهدی‌ بخشى پیدا شد. امید و انتظار باعث شده بود بیانات هم رزمان شهید در نگاه خانواده وى غیر قابل قبول به نظر برسد، هرچند این موضوع تلخ‌ترین بخش داستان بشمار می‌رود، اما این خانواده بزرگ را از چشم انتظارى در آورد.

وی به دلیل نامگذاری کتاب دیدار جان اشاره و بیان کرد: نام کتاب را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و امید وى به اطمینان تبدیل شد.

وفایی زاده در مورد ديگر کتاب در دست تولید خود خاطرنشان کرد: هم اکنون توليد و نگارش کتاب شهید علی توران لو را در دست دارم و امیدوارم که به زودی به چاپ برسد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها