رویوران در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ایران نیروی محرک «امت اسلامی» برای حرکت به‌سوی «خودکفایی»

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نیروی محرک امت اسلامی برای حرکت این امت از شرایط وابستگی به استقلال و خودکفایی باشد، راهکار خروج مسلمانان از سلطه‌پذیری را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹ - 02December 2019

«ایران» نیروی محرک امت اسلامی برای حرکت به‌سوی «خودکفایی» استحسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در بین امت اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نیروی محرک امت اسلامی برای حرکت این امت از شرایط وابستگی به استقلال و خودکفایی باشد.

وی جمهوری اسلامی ایران را مستقل‌ترین کشور در بین کشورهای مسلمان عنوان کرد و گفت: ایران بر روی آگاهی، درک و فطرت پاک مسلمانان حساب ویژه‌ای باز کرده است.

راهکار خروج مسلمانان از سلطه‌پذیری

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه بیش از 90 درصد جهان اسلام تحت سلطه قرار دارد، تصریح کرد: خروج از این وضعیت فقط با کمک یکدیگر امکان‌پذیر است.

رویوران با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان افزود: جهان اسلام هیچ راهی برای خروج از وضعت فعلی به وضعیتی بهتر ندارد مگر با وحدت اسلامی.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 600 میلیونی مسلمانان و وجود ثروت‌های فراوان در کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسلمانان با این ظرفیت‌ها می‌توانند چیزهای زیادی را به‌دست بیاورند؛ اما در سایه تفرقه قطعا چیزی به‌دست نمی‌آید.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار