سرهنگ وحیدی:

امروزه دشمن جنگ شناختی علیه مردم ایران به راه انداخته است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: امروزه جنگی به عنوان جنگ شناختی و نهفته با هدف تسخیر افکار عمومی به راه افتاده که خطرناک‌تر از جنگ‌های دیگر است.
کد خبر: ۳۷۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ - 27November 2019

امروزه دشمن جنگ شناختی علیه مردم ایران به راه انداخته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی ظهر امروز در هفتمین همایش بسیج و رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی برگزار شد، با اشاره به برنامه های جدید دشمنان اظهار داشت: امروزه جنگی به عنوان جنگ شناختی و نهفته با هدف تسخیر افکار عمومی به راه افتاده که خطرناک‌تر از جنگ‌های دیگر بوده و آمادگی برای مقابله با آن خیلی کم است.

وی عنوان کرد: امروزه ایران در زمینه تفکر و جنگ شناختی ضعف دارد که رسانه ها و مردم می‌توانند ابتدا با تجهیز خود به امکانات به روز در برابر این دشمنان بایستند.

این مقام مسؤول افزود: وقتی امام خمینی (ره) پیش از انقلاب در تبعید بودند از ایشان دو سوال شد مبنی بر اینکه شما پنجه به پنجه رژیمی گذاشته‌اید که آمریکا حامی آن بود و ژاندارم منطقه است چگونه پیروز خواهید شد؟ و امام خمینی(ره) پاسخ دادند سربازان من در گهواره و در بطن مادران هستند و من با کمک آنها پیروز خواهم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی ادامه داد: سوال دوم از امام خمینی (ره) در نجف نیز این بود که شما انقلاب را در صورت پیروزی چگونه حفظ خواهید کرد و ایشان جواب دادند من بسیج را تشکیل خواهم داد که انقلاب به پشتوانه آن حفظ خواهد شد.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ بسیج را برای حفظ انقلاب، نظام و مردم تشکیل دادند و همان زمان به فکر تشکیل بسیج جهانی نیز تدبیر و دوراندیشی کرده بودند که اکنون نیز این بسیج جهانی تشکیل شده است.

سرهنگ وحیدی گفت: هیچکس منکر نقش بسیج در جنگ هشت ساله نیست و حتی برادران ارتشی هم به این موضوع اذعان دارند در جنگ فرهنگی و اقتصادی نیز بسیج می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی اصافه کرد: برای ایجاد هوشیاری و آماده‌باش در جامعه رهبری از ۲۰ سال پیش با به کار بردن جنگ فرهنگی، بعد هجوم فرهنگی، سپس از لفظ غارت فرهنگی، بعدا از لفظ ناتوی فرهنگی و نهایتا جنگ نرم سعی کردند دولت‌ها و مردم را متوجه نقشه‌های شوم دشمنان کنند که متاسفانه در این مورد کمتر گوش شنوایی بود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: رهبری برای حل مشکلات اقتصادی نیز برنامه اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد دادند که متاسفانه دولت‌ها در لبیک‌گویی برای اجرای این برنامه کوتاهی کردند اما بسیج در حد توان برای عملی کردن مفاد اقتصاد مقاومتی تلاش کرد.

وی تصریح کرد: در جنگ سخت مردم ایران در برابر صدام تا دندان مسلح و مورد حمایت همه کشورهای قدرتمند جهان به پیروزی رسید در حالی که ایران در آن زمان حتی سیم‌خاردار هم نداشت و امروزه با اقتدار در برابر دشمنان ایستاد و در جنگ اقتصادی نیز با توجه به درون و عنایت خداوندی پیروزی از آن مردم ایران خواهد شد.

سرهنگ وحیدی خاطرنشان کرد: امروزه تفکر بسیج در جهان گسترده شده و در جنگ ۳۳ روزه و جنگ غزه مردم مظلوم لبنان و فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.

وی گفت: رهبری با توجه به تشکیل انقلاب، نظام، دولت و کشور اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب موضوع تمدن اسلامی را مطرح کردند و در تمدن اسلامی مشکل داریم که با بیداری‌های حاضر در بین مردم آزاده جهان زمینه تشکیل تمدن اسلامی فراهم شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: توطئه اخیر دشمنان در مورد گرانی بنزین را رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند و برای مقابله با این توطئه‌ها مسؤولان باید هوشیار و آگاه باشند.

وی تصریح کرد: رهبری از گرانی بنزین حمایت نکردند بلکه از تصمیم قوای سه‌گانه حمایت کردند و ایشان فرمودند که این یک کار کارشناسی بوده و من از آن سر درنمی‌آورم.

سرهنگ وحیدی تصریح کرد: دولت در موضوع گرانی بنزین ابعاد آن را به مردم توضیح ندادند و این موجب ضرر به جامعه شد که دشمن به دنبال فرصت برای ایجاد اغتشاش بود با اینکه مردم با عبرت از گذشته زود به صحنه آمده و اعتراضات زود به پایان رسید اما دشمن نیز کار خود را انجام داد.

وی گفت: نیروهای اغتشاشگر در موضوع گرانی بنرین به صورت آموزش‌دیده به خیابان‌ها آمدند و این فرصت را مسؤولان با عدم اطلاع‌رسانی مناسب به دشمن داد.

سرهنگ وحیدی اظهار داشت: آمریکا امروزه به دنبال تجزیه کشورهایی از جمله سوریه، لبنان، عراق و یمن است در این مقطع زمانی، دادن فرصت به دشمنان در ایران موجب شادمانی آنها شد که باید با آگاهی و هوشیاری از بروز آن جلوگیری می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار