سرلشکر سلامی تأکید کرد؛

گسترش فعالیت‌های فکری، فرهنگی و جهادی بسیج در گام دوم انقلاب

فرمانده کل سپاه گفت: بسیج قلب نیروی نرم کشور و مبنای حرکت آن در گام دوم انقلاب اسلامی برای غلبه بر تهدیدها، گسترش فعالیت‌های فکری، فرهنگی و جهادی در سطح جامعه است.
کد خبر: ۳۷۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ - 27November 2019

بسیج قلب کشور و مبنای حرکت آن در گام دوم انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در دیدار امروز (چهارشنبه) هزاران نفر از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از روند اقدامات تحولی بسیج پرداخت.

متن سخنان سرلشکر سلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند حکیم را شاکریم در برهه‌ای که پرتو‌های نورانی اسلام ناب بر قلب عالم تابیده و شوق جهاد را برانگیخته است و جنگ همیشگی میان فقر و غنا، اسلام و کفر، عدالت و بیداد و در یک کلام، جنگ حق علیه باطل را گرم و شورانگیز نگاه داشته است و مستضعفین و عدالت خواهان جهان، کرامت سرکوب شده شان توسط نظام سلطه و استکبار جهانی را بازیافته اند و مسلمانان عالم بشارت تولد تمدن نوین اسلامی را دریافته‌اند؛ مجدداً موهبت زیارت، ولی امر مسلمین را در هفته بسیج بر ما عنایت فرمود.

اینجانب به نمایندگی از آحاد بسیجیان و جمع حاضر از اجابت و قبول شرفیابی، صمیمانه تشکر نموده و با کسب اجازه از محضر مبارکتان گزارشی از بسیج جدید در حال تکوین را تقدیم می‌نمایم.

چشم‌انداز ترسیم شده از آینده انقلاب اسلامی در گام دوم نسبت به گذشته، برای نظام سلطه و استکبار جهانی، بسیار نگران کننده‌تر شده است. یعنی هیچ آینده‌ای برای بازگشت آن‌ها به گذشته قابل تصور نیست و این اعجازی است که موجب اعجاب همگان شده است که چگونه انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب‌های پیشین جهان، که با مرور زمان دچار استهلاک، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود شدند، متفاوت نموده و بلکه برعکس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و در گذر زمان به مثابه شجره طیبه‌ای قد کشیده است که ریشه‌های آن در عمق ایمان و احساس مردم است.

اهم اهداف کلان نظام سلطه آن است که اجازه ندهد، منظومه فکری، اعتقادی و اسلامی ما به مدل مجسم، عینی و جهان پسند برای سایر کشور‌ها تبدیل شود. از این رو امروز سرزمین ذهن‌ها و دل‌ها محیط اصلی پیکار را شکل می‌دهد.
نبرد و تهاجم از حوزه جغرافیا‌های سرزمینی به حوزه سرزمین‌های اعتقادی، باورها، آرمان ها، نگرش‌ها و جهان بینی‌ها کشیده شده است.

در این مسیر استکبار جهانی از طریق معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه روشنفکر‌های راحت طلب و ریاکار، این بدیل‌های نازل و ارتجاعی میرزا ملکم خان ها، میرزا فتحعلی آخوندزاده ها، حاج سیاح‌ها و سایر بد عاقبت‌های خود باخته و غرب زده داخلی تلاش کردند حرکات و جریان‌های مختلف از جمله آشوب تیرماه ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات دی ۹۶ و غائله اخیر را تقویت و فعال کنند.

جریان‌های مزبور در واقع برداشت محصول بذر پاشی شده دنیای استکبار در ابعاد فکری، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم بود.

تمامی شبهه افکنی ها، القاء تردیدها، مفهوم سازی ها، تاکید بر جدایی دین از سیاست، القای ناکارآمدی دینی در مدیریت جامعه، تعارض بین منافع ملی و آرمان‌های انقلابی، طرح گفتگوی تمدن‌ها که مدل نظری برای ادغام نظام فکری حاکم بر جامعه در سیستم جهانی سازی بود. همه و همه مفاهیم نبرد جدیدی بودند که در شعله فروزان انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم بزرگوارمان باطل گردید.

در این فضا بسیج قلب نبرد نرم را شکل می‌دهد. در این نبرد، بسیج به عنوان فرمول غلبه، محتاج اقدامات جدیدی است که بتواند بر اساس شور و شعور انقلابی توزیع شده در سطح کل جامعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را از حالت سلسله مراتبی محض خارج و یک سازماندهی دارای جوشش جهادی، اما دارای چارچوب، معیار و منطق ولایت و انقلاب را حاکم نماید.

موفقیت حرکت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی بسیج، معطوف به سازماندهی نوین، اعتلا بخش و جذاب مردمی در متن جامعه است. اگر در این کار فرهنگی و اجتماعی که ما می‌کنیم، نشاط انقلابی مردم را فراگرفت، امید به آینده نظام در مردم موج افشانی نمود، ظالمین ترسیدند، مفسدین به لرزه افتادند، رفتار‌ها و ساختار‌های کند کننده پیشرفت انقلاب اسلامی تغییر کردند، آنگاه کار ما در راستای پیشرفت و اقامه‌ی مراحل فرآیندی انقلاب اسلامی موفق خواهد بود.

در این راستا حامل‌های چهارگانه رسالت بسیج، به شرح زیر تعیین گردیده است:

الف- پیشگامی و پرچم داری در شکوفاسازی استعداد‌های نسل جوان در عرصه‌های دفاع، امنیت، علم، فناوری، هنر، ورزش، فضای مجازی، امداد، خدمات و رسانه با هدف پیشبرد انقلاب اسلامی و گذار از مراحل تعیین شده از سوی حضرتعالی

ب- بیرق داری ترمیم و حل آسیب‌ها و معضلات اجتماعی با اولویت بیکاری، فقر، طلاق و مواد مخدر

ج- تحکیم دائمی و مستمر روح مقاومت اسلامی در کالبد جامعه و جهان اسلام، ساختن امت نمونه برای تمام بشریت، امت امت ساز با مختصات مردم سالاری دینی و استقرار معنویت در جامعه

د- پیشرفته‌سازی روش‌های بسیج در به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و تنوع بخشی در جذب آحاد جامعه خصوصاً جوانان و خصوصاً جوانان و نخبگان در پیکره بسیج، راز موفقیت و غلبه بسیج، نقش آفرینی موثر، به هنگام و فراگیر متناسب با هرم مخاطبین در کشور

نقطه آغاز اقدامات ما، هویت بخشی به ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور از طریق تغییر ریل و احیای این سرپنجه‌های شریانی انقلاب اسلامی برای ماموریت مقابله با جنگ نرم و انجام فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین کشف و خلق مخاطب می‌باشد تا به لوکوموتیوی قدرتمند و بروز رسانی شده برای کاروان عظیم جوانان، آحاد جامعه و نفوذ در دل‌ها تبدیل شود.

پایگاه‌محوری و کاهش لایه‌های اتصال مردمی با جوانان برای نقش‌آفرینی سازماندهی شده مردمی در راس اقدامات ما برای اعتلای بسیج غیرنظامی قرار دارد.

در پایان به استحضار می‌رساند ما آماده ایم تا از چشمه سار زلال حکمت مولی و مقتدایمان مسیر خود را یافته تا پیکر رشید بسیج مستضعفان از حمایت و هدایت حضرتعالی قوت و سربلندی جاودانه یابد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها