به همت معاونت بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قم صورت گرفت؛

نشست هم‌اندیشی بانوان دستگاه‌های قم پیرامون برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس

نشست هم اندیشی بانوان نماینده دستگاه‌های قم پیرامون برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ - 27November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نشست هم‌اندیشی بانوان نماینده دستگاه‌ها و سازمان‌های قم پیرامون برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام لقمانپور در این نشست با گرامیداشت ایام هفته بسیج، اظهار داشت: واژه بسیج متشکل از حروفی بیانگر بصیرت، سازماندهی، یاور ولایت بودن و جهادی عمل کردن است و همه ما باید بتوانیم خود را به فرهنگ عاشورایی بسیج متخلق کنیم.

نشست هم اندیشی بانوان دستگاه‌های قم پیرامون برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس

وی افزود: ضرورت دارد با تلاش جهادی و بسیجی در جهت حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ثمرات هشت سال دفاع مقدس گام برداریم و بیندیشیم که در اربعین دفاع مقدس چه اقداماتی باید انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تصریح کرد: برخی کشور‌های غربی روی اسلام و دفاع مقدس مفصل کار کرده و دائرة المعارف‌هایی برای آن منتشر کرده‌اند و ما همچنان باید در ثبت موارد زیادی از حماسه‌های این مقطع طلایی ایثار و شهادت بخصوص نقش آفرینی بانوان و شهدای بمباران‌های هوایی تلاش کنیم.

وی با درخواست از نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های قم مبنی بر ارائه پیشنهاد به منظور اجرای هر چه باشکوهتر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال ۹۹ خاطرنشان کرد: اقداماتی همچون ثبت تاریخ شفاهی، ثبت خاطرات همسران شهدا و ... در حال انجام است و می‌طلبد برای سال آینده که کنگره ملی ۶ هزار شهید استان برگزار می‌شود، اقدامات قویتر و گسترده‌تری صورت پذیرد.

در ادامه این نشست با حضور «معصومه ظهیری» معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه قم، «مرضیه ابراهیم آبادی» مسئول بسیج جامعه زنان، «سیده زهره دیبایی» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان و بانوانی از جامعةالزهرا (س)، حوزه بسیج طلاب، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و کتابخانه‌های عمومی قم، صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی و ... اهم پیشنهادات مربوط به موضوع جلسه و نیز برنامه ریزی برای اجرای جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در سال جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار