اعلام حمایت اردوغان از تلاش‌های بغداد برای رفع مطالبات معترضان

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق بر حمایت خود از وحدت و ثبات عراق و تلاش‌های بغداد برای رفع مطالبات تظاهرات‌کنندگان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ - 27November 2019

اعلام حمایت اردوغان از تلاش‌های بغداد برای رفع مطالبات معترضانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌ وزیر عراق بر وحدت این کشور و اهمیت «اعمال قانون» تاکید کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق در این خصوص بیانیه‌ای را صادر و در آن اعلام کرد: دو طرف درباره روابط دو کشور و همکاری در زمینه‌های مشترک و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش آناتولی، در این بیانیه آمده که «رئیس‌جمهور ترکیه بر حمایتش از وحدت عراق و ثبات این کشور و گسترش روابط با ترکیه در زمینه‌های مختلف و همچنین تلاش‌های بغداد برای پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان تاکید کرد».

دفتر نخست‌وزیری عراق افزود: «عبدالمهدی در این تماس تلفنی، اوضاع کنونی عراق از جمله تظاهرات مسالمت آمیز و اسلوب تعامل با آن و تفاوت بین اعتراضات مسالمت آمیز و اقدامات مخربی گروهی از خشونت‌طلبان و آشوب‌گران را تشریح کرد».

بر اساس این گزارش، اردوغان نیز از صبر و درایت دولت عراق در تعامل با رویداد‌های کنونی عراق و اهمیت اعمال قانون و گوش دادن به مطالبات ملت این کشور تمجید کرد.

دور دوم اعتراضات مردم عراق به فساد، بیکاری و اهمال در خدمات‌رسانی که از ۲۵ اکتبر آغاز شده، همچنان ادامه دارد و طرح‌های ابتکاری پیشنهادی دولت و مقامات سیاسی عراق تا به امروز نتوانسته، این اعتراض‌ها را مهار و متوقف کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها