به مناسبت هفته بسیج در اردبیل برگزار شد؛

نشست هم فکری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس

نشست هم فکری و هم اندیشی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ - 28November 2019

نشست هم فکری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در اردبیل

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، نشست هم فکری و هم اندیشی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل صبح امروز (پنج‌شنبه هفتم آذر) به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در تالار یاس تیپ 40 پیاده ارتش برگزار شد.

در این نشست که با حضور فرمانده انتظامی استان و فرمانده تیپ 40 متحرک هجومی نزاجا و جمعی از مسئولان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد، «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ضمن تبریک هفته بسیج با بیان اینکه بسیج از برکات انقلاب و نظام اسلامی است، اظهار داشت: شعار کاربردی «ما می‌توانیم» و «ما پیروزیم» از برکات تفکر بسیجی است که امروز باید سرلوحه تمامی کارها و عملکردها باشد.

واحد در ادامه سخنان خود افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، با روحیه جهادی و بسیجی در راستای حفظ آثار و ترویج فرهنگ دفاع مقدس قدمهای خوب و ارزنده‌ای برداشته است که از جمله آنها می‌توان به جمع آوری 41 هزارو 657 سند شامل نامه، وصیت‌نامه، کارت و نوشته و 40 هزارو 653 قطعه عکس اشاره کرد.

علی واحد با اشاره به اهتمام این اداره کل در قوت بخشیدن به نهضت تاریخ شفاهی به 18 هزارو 61 ساعت مصاحبه از 16 هزارو 67 نفر رزمنده اشاره کرد و از چاپ و انتشار پنج عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی خبر داد.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری 15 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم و 25 عنوان کتاب نیز در آستانه چاپ و انتشار و 10 عنوان کتاب نیز در حال نگارش است.

واحد با تأکید بر اینکه تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در اولویت این اداره کل و مسئولان رده اول استانی قرار دارد، افزود: اعتبارات خوبی از منابع مختلف جهت تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان جذب شده و در آینده نزدیک شاهد تکمیل ساختمان این مرکز و نیز چینش داخلی و محتوایی آن خواهیم بود.

در ادامه جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی اکبری» از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس و جبهه مقاومت ضمن تبریک هفته بسیج، نگارش و تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان را کاری ارزشمند و خطیر عنوان کرد و گفت: تدوین دایره‌المعارف دفاع مقدس احتیاج به همتی علمی و عملی دارد که در این راستا باید مسئولان تدوین دایره‌المعارف را یاری کرد.

سردار اکبری افزود: تاریخ شفاهی لمس حادثه از زبان حادثه آفرین است و این بر ارزش خاطره می‌افزاید.

در ادامه این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «هوشنگ حسینی» فرمانده انتظامی استان و سرهنگ پیاده ستاد «محمود سلیمانیان» فرمانده تیپ 40 متحرک هجومی نزاجا در طی سخنانی کوتاه از آمادگی یگان‌های خود در جهت ثبت و ضبط خاطرات و جمع‌آوری اسناد رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس خبر دادند.

سپس چند تن از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل از ارتش، بسیج، سپاه، ناجا و جهاد از جمله «مسعود رجب نژاد»، «علی پناهنده»، «یاور اسماعیل نژاد»، «کاظم زارع ولی محمدی»، «محمد فرجام»، «حجت دادپور»، «خلیل پراک»، «میرزاعلی برمکی» و «علیرضا صیامی» به بیان پیشنهادات خود در راستای جمع‌آوری خاطرات و تدوین دایره‌المعارف دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها