مذاکره واشنگتن و ریاض برای افزایش نظامیان آمریکایی در عربستان

واشنگتن و ریاض در مورد «تقسیم بار مالی» در رابطه با افزایش شمار نظامیان آمریکایی در عربستان سعودی مذاکره می‌کنند.
کد خبر: ۳۷۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ - 28November 2019

مذاکره ریاض و واشنگتن برای تامین هزینه حضور نظامیان آمریکایی در عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» روز گذشته به نقل از منابعی در دولت آمریکا فاش کرد که ایالات متحده و عربستان سعودی مذاکراتی را درباره تأمین هزینه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور پادشاهی صورت می‌دهند.

منابع مذکور با اعلام اینکه واشنگتن و ریاض در مورد «تقسیم بار مالی» در رابطه با افزایش شمار نظامیان آمریکایی در عربستان سعودی مذاکره می‌کنند، ادعا کردند که مأموریت این نیروها محافظت از این  کشور پادشاهی در برابر حملات احتمالی ایران به زیرساخت‌های مهم نفتی این کشور است.

انتظار می‌رود که عربستان سعودی بودجه‌ای را برای نوسازی پایگاه هوایی آمریکایی اختصاص دهد و هزینه‌های خدمات لجستیکی آمریکا به این کشور را تأمین کند.

واشنگتن پست خاطرنشان کرد که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی سفر هفته جاری خود به عربستان سعودی، با مقام‌های این کشور درباره اقدام پنتاگون به استقرار رادارها، سامانه‌های دفاع هوایی و مهمات نظامی جدید در عربستان گفت‌وگو کرد.

هفته گذشته، «میخائیل بوگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در کشورهای خاورمیانه و آفریقا متذکر شد که برنامه‌های آمریکا برای افزایش حضور نظامی در عربستان سعودی در آینده نزدیک فقط تنش در خلیج‌فارس را افزایش می‌دهد.

آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که تجهیزات نظامی جدیدی در هفته‌های آینده در عربستان سعودی مستقر می‌شوند، درحالی‌که تعداد سربازان آمریکایی در این کشور سه هزار نفر خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در عربستان سعودی در راستای مقابله با ایران است که به گفته واشنگتن همچنان تهدیدکننده امنیت منطقه و نیز مسئول انجام حملات به تاسیسات نفتی «آرامکو» در اواسط سپتامبر گذشته است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها