تأکید «پوتین» بر برگزاری عملیات‌های مشترک ضدتروریستی در منطقه

رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در «بیشکک» بر لزوم ادامه برگزاری عملیات ضدتروریستی در فضای این سازمان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۷۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 28November 2019

تأکید «پوتین» بر برگزاری عملیات‌های مشترک ضدتروریستی در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت: ما برای تقویت تعامل با شرکای خود در بخش مبارزه با سازمان‌های تروریستی و افراطی تلاش می‌کنیم و تداوم برگزاری عملیات مشترک برای بستن منابع مالی آنان و گسترش عقاید افراطی لازم است.

پوتین تصریح کرد: روسیه تجربه‌هایی که در سوریه کسب کرده است را در اختیار اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی قرار می‌دهد.

همچنین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: سال گذشته اسناد مربوط به پذیرش اعضای ناظر به سازمان پیمان امنیت جمعی تصویب شد و در چارچوب این سند باید شرکای سازمان افزایش پیدا کند.

این مقام گفت: روسیه با کشورها و سازمان‌های بین‌المللی علاقه‌مند برای همکاری با سازمان پیمان امنیت جمعی همکاری خواهد کرد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگه‌داشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار