امام جمعه دیر:

بزرگترین سرمایه کشور، اعتماد مردمی است

حجت‌الاسلام سید علی حسینی گفت: بزرگترین سرمایه برای افراد بویژه مسئولان و کارگزاران، اعتماد مردمی است، اگر به مردم دروغ بگوییم، سرمایه اعتماد عمومی را از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۳۷۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ - 29November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه بزرگترین سرمایه برای افراد بویژه مسئولان و کارگزاران، اعتماد مردمی است، اظهار داشت: اگر به مردم دروغ بگوییم، سرمایه اعتماد عمومی را از دست می‌دهیم.

وی با تقدیر  از حضور ملت ایران به خصوص مردم شهرستان دیر در راهپیمایی حمایت از نظام و ولایت و اعلام انزجار از اغتشاشات اخیر، بیان داشت: تشکر واقعی از این مردم وفادار به انقلاب، خدمت بی‌منت و حفظ شخصیت آنها و عمل به وعده‌ها و کمک به حل مشکلات آنان است.

وی با تأکید بر لزوم نظارت جدی‌تر بر بازار و قیمت اجناس، ادامه داد: دو هفته از پیگیری مشکلات سوخت صیادان می گذرد اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و این در حالی است که قشر زیادی از مردم شهرستان ما از طریق دریا ارتزاق می کنند  و اکنون سخت در تنگنا قرار دارند و انتظار است مسئولین تدبیری بیاندیشند تا کرامت این عزیران جلوی خانواده‌هایشان حفظ شود، البته کسانی وضعیت صیادان را درک می کنند که خود در این موقعیت قرار گرفته باشند.

حسینی با اشاره به تأکید دولت بر لزوم تحقق حقوق شهروندی، اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت و مشکلات مردم بویژه قشر صیاد در راستای حقوق شهروندی است  که انتظار می‌رود مسئولین توجه کنند.

وی گفت: اغتشاشات اخیر یک برنامه از پیش برنامه‌ریزی و سازماندهی شده بود که عنایات خدا و امام زمان (عج) و  با تدابیر رهبر انقلاب اسلامی و حضور مردم در صحنه و فداکاری نیروهای بسیجی، نظامی و انتظامی و امنیتی این توطئه به شکست کشیده شد.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر اینکه سیاستگذاران، مدیران ارشد و میانی نباید بگذارند زخم‌های سیاست‌های نسنجیده آنها بهانه به دست دشمن بدهد، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از اصل مصوبه سهمیه‌بندی و مدیریت مصرف سوخت حمایت کردند و مردم بعد از موضع رهبری انقلاب اسلامی صفوف خود را از آشوبگران جدا کردند اما براثر بی‌تدبیری و اقداماتی که باید انجام می‌شد و نشد، دشمن سوءاستفاده و ضربه خود را وارد کرد.

وی با اعلام اینکه در وقایع اخیر انتظار می‌رفت که دست‌اندرکاران این مصوبه حداقل به کوتاهی خود اعتراف می‌کردند، ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها در سال ۸۹، ماه‌ها اطلاع‌رسانی شد اما در خصوص مصوبه سهمیه‌بندی بنزین این گونه نبود.

حسینی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مسئولیت‌پذیر باشند نه مسئولیت‌گریز، ابراز داشت: اینکه مسئول بلندپایه جمهوری اسلامی در سخنرانی خود بگوید که من روز جمعه بعد از مردم از این مصوبه خبردار شدم، واقعا به ریش مردم خندیدن و همه نخبگان و شخصیت‌های جامعه را مورد اهانت قرار دادن است.

وی با بیان اینکه شما شاهد بودید که بنده در این دو هفته سعی کردم مردم را به آرامش و حمایت از مسئولان نظام دعوت کنم، افزود: من در تریبون نماز جمعه نسبتی به ایشان نمی‌دهم اما اگر مطلب همین است که رییس‌جمهور می‌گوید که از اجرای مصوبه خبر نداشته است، وای به حال ملت.

امام جمعه دیر با اشاره به اینکه خبردار نبودن رئیس‌جمهور از این مصوبه چیزی از مسئولیت ایشان کم نمی‌کند، عنوان کرد: در جریان این حوادث جوانانی به شهادت رسیده و به بیت‌المال خسارت وارد شده و این سخنان قابل قبول و توجیه نیست  و باید مسئولیت‌پذیر باشیم و بگوییم اشتباه کردیم و رسما از شهدا و رهبر انقلاب اسلامی و مردمی که در سخن زیاد از آنها تعریف می‌کنیم، عذرخواهی کنیم و این چیزی از ما کم نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها