مهم‌ترین شاخصه‌‌ای که لبنان را از جنگ داخلی نجات می‌دهد؟

رئیس جمهور اسبق لبنان مهم‌ترین شاخصه‌ای که این کشور را از وقوع جنگ داخلی دور می‌کند، تشریح کرد و گفت: اسرائیلی‌ها تلاش دارند از طریق آمریکایی‌ها وارد تحولات لبنان شوند؛ اما ارتش این کشور ضامن امنیت لبنان است.
کد خبر: ۳۷۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ - 30November 2019

چه ویژگی در لبنان از وقوع جنگ داخلی جلوگیری می‌کند؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، امیل لحود رئیس جمهور اسبق لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: به‌دلیل وجود مقاومت در لبنان شاهد جنگ داخلی نخواهیم بود؛ بزرگترین اشتباه، بازگشت سعدالحریری به رأس دولت خواهد بود چراکه هدف از این اقدام پایان دادن به مقاومت است.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند طبقه سیاسی کنونی در لبنان تغییر کند؛ هدف آن‌ها سلاح حزب‌الله است؛ اسرائیلی‌ها تلاش دارند از طریق آمریکایی‌ها وارد تحولات لبنان شوند؛ اما ارتش این کشور ضامن امنیت لبنان است.

رئیس جمهور اسبق لبنان همچنین با هشدار درباره تشدید اختلافات مذهبی و طایفه‌ای در نتیجه منحرف شدن مسیر اعتراضات این کشور تصریح کرد: جنبش اعتراضی بزرگی که لبنان به خود دید، همان خواسته‌هایی بود که بنده هم همیشه آن را تکرار می‌کردم.

لحود با تاکید بر اینکه تشدید اختلافات مذهبی و طایفه‌ای در تمام منطقه از جمله لبنان فقط به نفع رژیم صهیونیستی است، گفت: آنچه امروز اتفاق می‌افتد بسیار شبیه به آن چیزی است که پس از ترور رفیق الحریری نخست وزیر فقید در سال 2005 رخ داد یا مشابه آن چیزی است که در سوریه اتفاق افتاد.

وی اکثریت طبقه سیاسی در لبنان را از سال 1982 درگیر فساد خواند و تاکید کرد: در عین حال افراد پاکدست زیادی هم در دولت لبنان نظیر شخص سید حسن نصرالله وجود دارد که فرزندش را فدا کرد.

رئیس جمهور اسبق لبنان، «فؤاد السنیورة​» نخست وزیر اسبق این کشور را در یک سرقت 30 میلیارد دلاری دخیل دانست و خاطرنشان کرد: هر چهره‌ای خارج از تیم سیاسی فعلی نخست وزیر از السنیوره درباره 30 میلیارد دلار خواهد پرسید.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها