شهید «مرتضی حقی»:

ما فرزندان اسلام از مرگ نمی‌ترسیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مرتضی حقی» آمده است: ما فرزندان اسلام از مرگ نمی‌ترسیم و هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهیم و ما جز شهادت راه دیگری را انتخاب نکردیم.
کد خبر: ۳۷۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 03December 2019

ما فرزندان اسلام از مرگ نمی‌ترسیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «مرتضی حقی» در فصل بهار در تاریخ 19 فروردین 1340 پا به عرصه حیات گذاشت. وی در کنار تحصیل و کسب دانش از مجالس و محافل مذهبی هم  غافل نبود و با شرکت در آنها روح و جانش را با معرفت دینی می‌آراست با آغاز نهضت اسلامی به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌های مردمی حضوری سبز داشت.

چند روزی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که به جمع نیروهای انقلابی در کمیته‌های انقلابی پیوست و همراه دیگر دوستانش در ایجاد نظم و آرامش نقشی بارز را به عهده گرفت.

با فرمان امام امت وقتی جهاد سازندگی شکل گرفت او از اولین کسانی بود که این نهاد مقدس را در الیگودرز بنیاد نهاد و با تمام توان به خدمت مردم همت گماشت.

سال 1359 با رسیدن به سن خدمت وظیفه لباس مقدس سربازی را پوشید و به جمع دشمن ستیزان لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش پیوست بعد از طی آمورش‌های مقدماتی و تکمیلی نظامی همراه با سایر همرزمانش به جبهه کرخه اعزام شد.

وقتی می‌رفت در وصیت‌نامه‌اش نوشت: ما فرزندان اسلام از مرگ نمی‌ترسیم و هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهیم و ما جز شهادت راه دیگری را انتخاب نکردیم. برادر چه بهتر که انسان در راه خدا کشته شود.

مرتضی سرانجام در 6 شهریور 1360 در منطقه شوش دانیال قامت رعنایش به تیر خصم به خون نشست و به سوی آستان مقدس دوست پر کشید.

پیکر مطهرش در گلزار شهدای الیگودرز انگشت نشانه‌ای است برای آنان که به سرافرازی و بالندگی این مرز و بوم می‌اندیشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها