عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت تقویت شبکه‌های فرامرزی رسانه ملی در تقابل با جنگ رسانه‌ای

سید راضی نوری با اشاره به تلاش‌هایی که رژیم عربستان و سایر دولت‌های متخاصم جهت سیاه‌نمایی از اسلام علوی و سپس نظام جمهوری اسلامی دارند، به لزوم سرمایه‌گذاری ویژه نظام برای تقویت شبکه‌های فرامرزی رسانه ملی و بر لزوم تخصیص ردیف بودجه‌ای مجزا برای این شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۷۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۸ - 01December 2019

///سید راضی نوری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی باید در برابر تمام حملات دشمن پدافند داشته باشد، اظهار داشت: نقش رسانه در ایفای این رسالت مهم بسیار اساسی است، امروزه مهم‌ترین ابزار نظام سلطه، شایعه‌پراکنی و ایراد تهمت‌های ناروا، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در سطح بین‌المللی است تا بتواند چهره‌ای غیر مطلوب از کل نظام اسلامی ایران برای جهان ترسیم کند. از این رو وظیفه رسانه‌های ما به ویژه شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما همچون پرس تی وی، هیسپان تی وی، الکوثر و ... این است که بتوانند در برابر چنین توطئه‌هایی، چهره اصلی اسلام و انقلاب، نظام و رهبری را به کل جهان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم از اساسی‌ترین مولفه‌های انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از وظایف مهم سازمان صدا و سیما بازگو کردن آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی به زبان‌های مختلف در جوامع بین‌المللی است؛ لذا تحقق این امر مهم منجر به آگاهی ملت‌ها نسبت به حقانیت جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به این که ما امروز در یک جهان کوچک زندگی می کنیم و کل عالم به وسیله ماهواره و اینترنت می توانند از طریق این رسانه ها در کنار هم باشند، گفت: نقش مجموعه های بین المللی و فرامرزی رسانه در زمینه‌های مختلف تلویزیون، رادیو، ماهواره و... می تواند بسیار مهم، اساسی و گاهی بی‌بدیل باشد. این رسانه‌ها می توانند با ارتباط گرفتن با کارشناسان مختلف فرهنگی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اصول انقلاب و نظام را به دنیا معرفی کنند. رسالت اصلی و اساسی آنها می تواند نشان دادن چهره واقعی اسلام و کشور به ملت‌های دیگر باشد و در این خصوص می توان نقش رسانه را به عنوان یک نقش بسیار مهم و اساسی توصیف کرد که مدافع حقوق ملت ها و به خصوص ملت ایران است. از آن جایی که ما معتقدیم جهان به سمت یک مجموعه واحد حرکت می کند، به این اعتقاد داریم که نهایت این جهان تحت مدیریت مهدویت خواهد بود. این موضوع می تواند مقدمه‌ای باشد برای اینکه ما بتوانیم اهداف اساسی وحدت و انسجام ملت ها را در قبال نظام سلطه معرفی کنیم تا زمینه برای حکومت مهدوی مهیا شود.

نوری شبکه‌های برون مرزی را نمایندگان دیپلماسی عمومی در گستره جهان معرفی کرد و گفت: برای اینکه ما از نظام و حکومت اسلامی سفیری را معرفی و زمینه ای برای حکومت مهدوی مهیا کنیم، می طلبد که شبکه های فرامرزی نقش پررنگ‌تری در زمینه دیپلماسی عمومی از خودشان نشان دهند. باید اتفاقات مهم مثل راهپیمایی اربعین را که جهانی هم شده به زبان‌های مختلف پخش کرده و انعکاس دهیم تا چهره واقعی اسلام بهتر شناخته شود و همگان با حقانیت اسلام و اهل بیت آشنا شوند و بدین‌گونه شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

نماینده شوش با توجه به نقش و اهدافی که شبکه های برون مرزی دنبال می کنند، درباره لزوم تخصیص بودجه مستقل برای شبکه‌های برون مرزی گفت: اگر ما نگاهی به مجموعه نظام سلطه کنیم و هزینه‌هایی را که در این خصوص انجام می دهند، بسنجیم، متوجه اهمیت این موضوع خواهیم شد. به طور مثال شبکه‌های عربستانی که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند، از آن جایی که اهداف شیطانی در سر دارند، میلیارد میلیارد هزینه می کنند. ما هم در قبال اینها باید پدافند داشته باشیم و این موضوع الزاما می طلبد که اعتبار خاص و ویژه ای برای شبکه های فرامرزی در نظر بگیریم تا بتوانیم در قبال تمام این اقدامات در فضای مجازی و ماهواره ها حرفی برای دفاع از خودمان داشته باشیم. همچنین باید علاوه بر دفاع، بتوانیم رسالت خودمان را عرضه کنیم و از سنگر رسانه ای این پدافند دفاعی به عنوان صاحب حق حرف خودمان را در سطح بین الملل انعکاس دهیم.

نوری اولویت برنامه‌سازی شبکه‌های برون مرزی به عنوان دیپلماسی رسانه و اهمیتی را که برای جمهوری اسلامی در این زمینه دارند، جزو بحث‌های اجتماعی به ویژه تقدس نظام خانواده معرفی کرد و گفت: اگر در مورد خانواده و نقشی که می‌تواند بازی کند، آنچه که در اسلام و نظام جمهوری اسلامی تعریف شده را منعکس کنیم، می‌تواند اثرگذار باشد و به عنوان شبکه‌هایی از جمهوری اسلامی با رویکردی که تشیع در مورد خانواده دارد، صدای متفاوتی در این زمینه خواهیم بود.

وی در همین باره افزود: اگر بخواهیم در زمینه سیاسی، اهداف نظام را معرفی کنیم که به عنوان یک نظام ظالم‌ستیز و یار مظلوم فعالیت می کند، بسیار مورد استقبال قرار خواهیم گرفت. این در زمینه های اقتصادی و دیدگاه نظام اسلامی در خصوص اقتصاد که در واقع نه لیبرالیست و نه سوسیالیستی است، می تواند به نفع جامعه باشد. شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی در همه این حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امثالهم می‌توانند نقش بسیار مهمی را برای دیپلماسی در سطح بین‌المللی و روشن کردن اذهان مردم جهان بخصوص جهان اسلام ایفا کنند. همچنین اسلام برای جوانان اروپایی و آمریکایی حرف های زیادی برای گفتن دارد. باید اسلام ناب محمدی را معرفی کنیم. ما باید با زبان‌های مختلف چهره واقعی اسلام، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار