سردار رحمت‌الهی خبر داد؛

کشف عتیقه‌جات هزاره اول قبل از میلاد

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف اشیاء تاریخی هزاره اول قبل از میلاد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ - 30November 2019

کشف عتیقجات هزاره اول قبل از میلادبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «امیر رحمت‌اللهی» فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت اخبار واصله مردمی از دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیاء عتیقه در شهرستان نهاوند متعلق به هزاره اول قبل از میلاد، موضوع دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با مشخص شدن صحت خبر، اکیپی از ماموران زبده یگان حفاظت استان همدان با هماهنگی مقام قضائی در محل مورد نظر حاضر شدند و قبل از هرگونه خرید و فروش غیر مجاز، متهم را در محل دستگیر و اشیاء عتیقه را ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اشیای کشف شده اقلام فرهنگی و تاریخی با ارزشی هستند، تصریح کرد: این اشیاء با قدمتی چندین هزار ساله از اهمیت زیادی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل ۱۳ عدد سکه از جنس نقره و مس، پیکرک از جنس مفرغ، هفت عدد انگشتری از جنس نقره و مس، مهره عقیق، کاسه مسی، سه عدد خنجر، شی نیم‌دایره فلزی است، اعلام کرد: برابر اعلام کارشناسان وزارت میراث فرهنگی، قدمت اشیاء مکشوفه به دوران قبل از میلاد، اشکانی و اسلامی مربوط است.

سردار رحمت اللهی گفت: شهروندان پلیس را در حفظ اموال و اشیای فرهنگی و تاریخی که متعلق به همه ایرانیان و نسل‌های بعدی است، یاری و اخبار مربوط به میراث فرهنگی را به شماره تلفن (۰۹۶۶۲) که به طور ۲۴ ساعته فعال است، اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار