مولوی عبدالحمید: مصرف، خرید و فروش مواد مخدر حرام است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: مصرف مواد مخدر و انواع مخدرات و همچنین خرید و فروش آن‌ها از دیدگاه شرعی حرام است و علمای اهل سنت نیز بر این مطلب هم نظر هستند.
کد خبر: ۳۷۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ - 30November 2019

مصرف، خرید و فروش مواد مخدر حرام استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، «مولوی عبدالحمید» امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار  داشت: از آنجایی‌ که ضرر و زیان مواد مخدر امری، مسلّم و شناخته شده است، در آن شک و تردیدی وجود ندارد، لذا امروزه، نقصان و ضرری که مواد مخدر برای همه‌ی دنیا و جهان دارد، بر کسی مخفی نیست.

وی بیان کرد: مواد مخدر یکی از پدیده‌های بسیار زشت و شومی است که در دنیا فاجعه‌ها به وجود آورده است و تهدیدی هم برای ملت‌های دنیا و جامعه‌ی انسانی و هم برای کشور و ملت ما محسوب می‌شود.

امام جمعه اهل سنت اعلام کرد: هم مصرف مواد مخدر و انواع مخدرات و هم خرید و فروش آن از دیدگاه شرعی حرام است و علمای اهل سنت، خصوصا علمایی که تبحر علمی دارند، بر این مطلب هم نظر هستند.

مولوی عبدالحمید گفت: بر همه افراد جامعه لازم است که در رابطه با جلوگیری از مصرف مواد مخدر و مبارزه با این پدیده‌ی زشت و شوم، از خود آمادگی و تلاش نشان دهند.

وی تصریح کرد: همه‌ی مردم باید در عزم ملی در جهت مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند تا از ورود مواد مخدر به کشورمان جلوگیری شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: نیرو‌های نظامی و انتظامی وظیفه‌شان را در این مبارزه انجام می‌دهند، اما خود مردم هم باید وظیفه اجتماعی‌شان را انجام دهند. علما، اندیشمندان، دانشگاهیان، فرهنگیان و... باید در امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت کردن افرادی که به این پدیده گرفتار هستند، همکاری کنند تا مردم و افرادی که آلوده هستند، مسیر زندگی‌شان را تغییر دهند. شغل دیگری را انتخاب کنند؛ هرچند درآمدش کمتر باشد، ولی حلال باشد تا نان مواد مخدر به فرزندان خودشان ندهند، بلکه از راه‌های دیگر کسب و کار کنند و درآمد سالم و حلالی داشته باشند.

مولوی عبدالحمید گفت: همه‌ی مردم باید در این زمینه یاریگر یکدیگر باشند تا از ورود این پدیده‌ی شوم به مملکت ما و کشور ما جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار