مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره «کهربا» در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد

سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» از برگزاری مراسم افتتاحیه اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس، در روز یکشنبه 10 آذر در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ - 30November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، نشست خبری اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس با حضور حجت­‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس این استان امروز در سالن شهید هاشمی­‌نژاد مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌­زاده در این نشست اظهار داشت: هر اندیشه و تفکر والای اسلامی و مورد توجه جامعه بشری زمانی ماندگار می­‌شود که در قالب هنر به جامعه عرضه شود.

وی با بیان اینکه اگر این ارزش و کمال در حوزه فکر، اعتقاد و معنویت باشد ماندگارتر خواهد شد، خاطر نشان کرد: دفاع مقدس، شهید و شهادت، ایستادگی در برابر بدخواهی­‌های دشمن مفاهیم ارزشمند و اثرگذاری هستند که در انقلاب اسلامی بابت آنها هزینه­‌های زیادی متحمل شدیم و اگر به زبان هنر به جامعه ارائه شوند جاودانه خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به برگزاری جشنواره کهربا اشاره کرد و افزود: امیدواریم این جشنواره رویداد خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر رقم بزند و بستری برای استمرار برگزاری اینگونه جشنواره‌­ها در سال­‌های بعد باشد.

این مسئول ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره کهربا گفت: 576 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شده است که شامل 328 اثر در بخش فیلم داستانی با 98 اثر پذیرفته شده، 113 اثر در بخش فیلم مستند با 35 اثر پذیرفته شده، 75 اثر در بخش فیلمنامه با 45 اثر پذیرفته شده، 13 اثر در بخش پویانمایی با 8 اثر پذیرفته شده و 47 اثر در بخش نماهنگ با 21 اثر پذیرفته شده است که در مجموع 207 اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند. در بخش جانبی جشنواره، بخش عکس نیز5200 اثر به دبیرخانه ارائه شده است که 350 اثر انتخاب شده است.

یوسفعلی­‌زاده بیان داشت: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس، یکشنبه 10 آذر ساعت 9:30 صبح در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) مشهد واقع در پارک ملت برگزار خواهد شد. فیلم­‌های برگزیده در این جشنواره از 10 آذر لغایت 12 آذر در دو سانس 17:30 تا 18:15 و 18:30تا 19:15 در سالن شماره پنج پردیس سینما هویزه واقع در چهار راه دکترا اکران می­‌شود. آئین اختتامیه جشنواره کهربا نیز روز چهارشنبه 13 آذر ساعت 17:30 در سینما هویزه برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: این حرکت مؤثر فرهنگی با همکاری و مساعدت همه ساختارها و سازمان­‌ها به ویژه اداره‌­کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، اداره‌­کل تبلیغات اسلامی استان، اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مؤسسه آموزش عالی فردوس، مؤسسه آفرینش­‌های هنری آستان قدس رضوی شکل گرفته است.

روحیه ایثار اجتماعی را تقویت کنید

در این نشست حجت‌­الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در سخنانی ابراز داشت: جشنواره کهربا برای اولین بار به صورت مشارکتی برگزار می­‌شود و اداره‌­کل بنیاد شهید استان نیز تلاش می‌­کند که این جشنواره را به خوبی و با موفقیت به انجام برساند.

وی افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ایثار اجتماعی را گسترش دهیم همانگونه که شهدا و ایثارگران در دفاع مقدس با ایثار و فداکاری، امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی در پایان گفت: هر چه بتوانیم همگرایی و ایثار را در جامعه گسترش دهیم بسیاری از مسائل مشکلات حل خواهد شد و به وحدت خواهیم رسید.

درخشش هنرمندان خراسان رضوی در جشنواره فانوس

در پایان این نشست «جواد فرهنگ­‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی نیز در سخنانی عنوان کرد: هر چند جشنواره کهربا اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس بود اما نتایج و برکات زیادی را به همراه داشت.

وی افزود: یکی از برکات جشنواره «کهربا»، کسب مقام اول در جشنواره ملی «فانوس» توسط هنرمندان استان خراسان رضوی است. هنرمندان خراسانی «محسن جهانی»، «محسن عقیلی»، «محمدمهدی خالقی»، «محمدصادق رمضانی‌مقدم» در رشته فیلم مستند، «محمد الهی» در رشته تئاتر، «حمید حیدری» در رشته موسیقی با کلام، «راحله ندافی‌مقدم» در رشته نماهنگ، «علیرضا قدمیاری» در رشته مجسمه‌‌سازی و «هادی دهقان‌پور» در رشته عکس در این جشنواره برگزیده کشوری شدند.

وی در پایان گفت: مرحله استانی جشنواره ملی «ترنم فتح» ویژه گروه­­‌های موزیک نیروهای مسلح آبان­‌ماه در مشهد برگزار شد که گروه موزیک قرارگاه منطقه‌ای شمال­شرق نزاجا به مرحله منطقه‌­ای راه پیدا کرد که این مرحله در بهمن‌ماه به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار