دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بمب هدایت‌شونده «بالابان» با قابلیت پرتاب از فاصله 25 کیلومتری/ تسلیح پهپادهای نداجا به بمب‌های «بالابان»

بمب هدایت‌شونده برد بلند «بالابان» یک بمب هوشمند و دارای بال‌های تاشو است، که قادر است از فاصله 25 کیلومتری به سمت هدف پرتاب شده و تا مرحله انهدام، پرواز خودکار داشته باشد.
کد خبر: ۳۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ - 01December 2019

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، روز گذشته همزمان با هفته نداجا، از آخرین تجهیزات و دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو رونمایی شد.

یکی از تسلیحات رونمایی شده در این مراسم، بمب هدایت‌شونده «بالابان» بود که جهت افزایش دقت و برد، از سیستم‌های هدایت تلفیقی مبتنی بر INS ،GPS ،GLONASS استفاده می‌کند.

این بمب قابل نصب و پرتاب از روی پهپادها و انواع جنگنده است و از فاصله 25 کیلومتری می‌تواند از پهپاد یا جنگنده، منفک شده و اهداف ترسیمی را تا مرحله انهدام دنبال کند.

عملکرد بمب بالابان بدین‌صورت است که مختصات نقطه هدف بر روی کامپیوتر پرواز بمب لود می‌شود و خلبان پس از رسیدن به نقطه رهایی اقدام به رهاسازی بمب می‌کند و بمب با بالک‌های کنترلی خود، اصلاح مسیر کرده و به سمت هدف حرکت می‌کند.

بمب هدایت‌شونده «بالابان» با قابلیت پرتاب از فاصله 25 کیلومتری/ تسلیح پهپادهای نداجا به بمب‌های «بالابان»

این بمب هدایت‌شونده که به لحاظ شکل ظاهری با بمب هدایت‌شونده بمب SDB شباهت دارد، قادر به انهدام اهداف ثابت در زمین و دریاست و در کمترین سطح از دقت اصابت، تا شعاع ۳۰ متری هدف را مورد اصابت قرار می‌دهد. به گفته فرماندهان نیروی دریایی، بمب بالابان اکنون بر روی پهپاد «کرار» نصب و تست شده است.

این بمب هدایت‌شونده که تعداد بال‌های آن در طرفین دو عدد و بالک‌های آن در انتها نیز چهار عدد است، از زمان پرتاب قابلیت حفظ تعادل خودکار دارد.

وزن این بمب هدایت‌شونده ۱۴۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم و همچنین وزن سر جنگی آن ۴۱ کیلوگرم عنوان شده است. نوع ماده سر جنگی این بمب برد بلند، H ۶ است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار