ارتش روسیه موشک فراصوت «کینژال» را آزمایش کرد

منابع مطلع نظامی از آزمایش موفق یک موشک فراصوت از سوی ارتش روسیه در نواحی قطب شمال این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰ - 30November 2019

ارتش روسیه موشک فراصوت «کینژال» را آزمایش کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روسیه یک موشک جدید فراصوت (هاپیرسونیک) را نزدیک قطب شمال با موفقیت آزمایش کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از «تاس»، این آزمایش حدود دو هفته پیش در نواحی قطب شمال روسیه انجام گرفته و در جریان آن موشک فراصوت «کینژال» از یک جنگنده «میگ-۳۱» شلیک شده است. رسانه‌های روس این آزمایش را موفق توصیف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک فروند جنگنده رهگیر میگ-۳۱ با پرواز از پایگاه هوایی «اولنگورسک» در منطقه «مورمانسک» واقع در شمال روسیه، این موشک را به سمت یک هدف زمینی در پایگاه «پمپوی» در منطقه «کومی» شلیک کرد.

این موشک که پیشرانه‌ای اتمی دارد، با تجهیز به کلاهک اتمی یا متعارف می‌تواند به اهدافی در فاصله ۲۰۰۰ هزار کیلومتری اصابت کند. به نوشته رسانه‌های روس، این موشک در واحد‌های جنوبی ارتش روسیه مستقر و عملیاتی شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مارس (اسفند) ۲۰۱۸ به وجود موشک کینژال در زرادخانه موشکی این کشور اشاره کرد. این در حالی است که سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک در گزارش ارزیابی سالانه خود هشدار داده است که بین روسیه، آمریکا و چین در منطقه قطب شمال «جنگ قدرت بزرگی» در حال شکل گیری است که می‌تواند به بروز تنش در این منطقه منجر شود.

موشک‌های هایپرسونیک که از آن‌ها با عنوان نسل آینده موشک‌ها یاد می‌شود، در حال حاضر در مرکز رقابت تسلیحاتی میان آمریکا، روسیه و چین قرار دارد. روسیه اولین کشوری است که توانسته این موشک‌ها را وارد فاز عملیاتی کند.

انتهای پیام/341

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها