حجت‌الاسلام کاویانی‌راد:

ترجمه ۵۰ عنوان کتاب به زبان‌های مهم دنیا/ باید در مسیر دیپلماسی ایثار قدم برداریم

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرار است ۵۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت ترجمه و منتشر شود که این امر اولین گام‌های ما در حوزه دیپلماسی ایثار است.
کد خبر: ۳۷۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 01December 2019

در مسیر دیپلماسی ایثار باید قدم برداریم/ ترجمه ۵۰ عنوان کتاب به زبان‌های مهم دنیابه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی ۲۰ عنوان کتاب از تازه‌های نشر شاهد با حضور «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه، «محسن پرویز» رییس انجمن قلم، «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «فریده اولاد قباد» نماینده مردم تهران، «اشرف بروجردی» ریس اسناد و کتابخانه ملی و «محمدحسن کاویانی راد» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در موزه شهدا برگزار شد.

محمدحسن کاویانی‌راد معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم اظهار داشت: آنچه که امروز داریم مرهون زحمات گذشتگان است که تجربیات خود را برای ما به یادگار گذاشتند. همچنین آیندگان نیز نیازمند است هستند تا ما تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار داریم. ما امروز در بهترین شرایط زمانی قرار داریم و امکان نشر و تولید محتوا به سختی گذشته نیست. اگر ما به درستی کار نکنیم سزاوار سرزنش هستیم.

وی در ادامه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب سه مرحله مهم خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی از اهم منویات رهبری است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم. هر چند بنیاد شهید با عدم تمکن مالی روبه‌روست، اما سعی کرده اطلاعات مربوط به شهدا را جمع آوری کند تا به نحوی در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

کاویانی راد افزود: هزار و ۷۶۰ کتاب ماحصل چند دهه تلاش مستمر نویسندگان در بنیاد شهید است. حدود پنج هزار عنوان کتاب به صورت مشارکتی منتشر شده و ۵۰ کتاب نیز به زبان‌های دیگر ترجمه خواهد شد تا زمینه صدور ارزش‌های خود را فراهم کنیم. از این طریق دیپلماسی ایثار را به عنوان یک گفتمان مطرح خواهیم کرد.

وی توضیح داد: از ۲۰ عنوان کتاب که امروز رونمایی خواهد شد ۹ عنوان مرجع، دو عنوان خاطره، دو عنوان یادنامه، شش عنوان داستان و یک عنوان کتاب در حوزه «پارتی تور» می‌باشد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار