مسئول سازمان بسیج عشایر کشور:

کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می‌شود

سردار «نصرت‌الله سیف» از برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور با سه رویکرد «فرهنگی»، «خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی» و «وحدت اقوام و مذاهب» خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ - 01December 2019

کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «نصرت‌الله سیف» رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در گفت‌وگویی، با اشاره به نقش‌های گوناگون بسیج عشایری در عرصه‌های مختلف، از لزوم توجه به این قشر سخن گفت.

وی با اشاره به خدمات گسترده سازمان بسیج عشایر به این قشر کشور، اظهار داشت: سازمان بسیج عشایر به پاس خدمات عشایر، همایشی با عنوان «دامداران و شبانان» برگزار می‌کند و در آن نماینده دامداران در حضور تمامی مسئولین مرتبط با حوزه دامداران و عشایر، مشکلات خود را به صورت مستقیم مطرح می‌کند و مورد پیگیری قرار می‌گیرد که بر اساس بازخورد‌های دریافتی، استقبال خوبی از این برنامه شده است.

سردار سیف با تاکید بر لزوم وجود امنیت در کشور به‌ویژه برای عشایر، گفت: عشایر با سلاح خود و با آموزش‌هایی که از جانب بسیج به آن‌ها ارائه می‌شود، جهت برقراری امنیت در مناطق زندگی خود، سازماندهی و به‌کارگیری می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج عشایر کشور، از برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور با سه رویکرد «فرهنگی»، «خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی» و «وحدت اقوام و مذاهب» خبر داد و بیان داشت: رویکرد فرهنگی مانند سایر یادواره‌ها، به جنبه فرهنگی کنگره مربوط می‌شود.

وی افزود: در رویکرد خدمات‌رسانی، در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق عشایری به نام هر شهید، پروژه خدمت‌رسانی تعریف می‌شود، پروژه‌هایی مانند ساخت غسالخانه، ساخت پل، ترمیم ایل‌راه و... از این دست خدمات است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس به وصیت‌نامه یک شهید از مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام وصیت کرده است که اگر من شهید شدم و جنازه‌ام به استان برگشت، من را در محل زندگی خودم دفن کنید تا شاید به بهانه تشییع و خاکسپاری من، مسئولان به این منطقه محروم بیایند و برای رفع مشکلات این منطقه قدمی بردارند.

وی گفت: وصیت‌نامه بصیرانه این شهید، ما را در تصمیم بر تاکید بر رویکرد محرومیت‌زدایی کنگره شهدای عشایر مصمم‌تر کرد.

سردار سیف با اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به عشایر، خاطرنشان کرد: رسیدگی به عشایر هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است؛ چراکه هر چقدر هزینه شود، بیش از آن مبلغ توسط عشایر تولیدات به جامعه ارائه خواهد شد.

منبع: رادیو جوان

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها