سردار حق‌طلب خبر داد؛

برگزاری کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی با حضور «رئیسی»/ رونمایی بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای بسیجی

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج از برگزاری کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی با حضور رئیس قوه قضاییه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ - 02December 2019

برگزاری کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی با حضور «رئیسی»/ رونمایی بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع شهدای بسیجیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «احمد حق‌طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج صبح امروز در نشست خبری کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: کنگره امسال در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های آن‌ها برگزار می‌شود؛ البته تا پیش از این، یادواره‌های استانی کنگره ۹۲ هزار شهید بسیجی برگزار شده است که بدین‌ترتیب این کنگره را می‌توان کنگره نهایی بزرگداشت شهدای بسیجی دانست.

وی افزود: این مراسم ساعت ۸:۳۰ صبح چهارشنبه ۱۳ آذر با حضور ۱۲ هزار بسیجی و با دعوت از حجت‌الاسلام «رئیسی» رئیس قوه قضاییه و فرمانده کل سپاه در مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار و از تمبر این مراسم نیز رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج ادامه داد: در این مراسم علاوه بر خانواده‌های سه شهید و شهدای شاخص، بسیجیان اقشار و قومیت‌های بسیج با لباس‌های محلی حضور دارند.

سردار حق طلب تصریح کرد: در این مراسم بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب مربوط به شهدای بسیجی رونمایی می‌شود؛ علاوه بر این بسیج سازندگی نیز طرح‌های خود را با گرامیداشت ۹۲ هزار شهید بسیجی در سطح کشور افتتاح و برگزار می‌کند که ازجمله این اقدامات می‌توان به برگزاری اردو‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی، طرح حمایت از ایتام، افتتاح پروژه‌های عمرانی و توزیع جهیزیه برای زوج‌های بی بضاعت با یاد شهدا، اشاره کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: در دوران دفاع مقدس، دانش‌آموزان بیشترین تعداد شهدا را به لحاظ قشری با ۳۶ هزار شهید داشتند؛ بر این اساس در ۴۰ هزار مدرسه کشور یادواره‌های شهدا با عنوان لاله‌های روشن برگزار شده و می‌شود.

وی گفت: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وقایع تاریخی کشورمان است که برای درک آن باید تاریخ ده‌ها یا صد‌ها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم؛ زیرا در جنگ‌های گذشته بخش‌های بزرگی از سرزمین خود را که بعضاً حساس و سوق‌الجیشی هم بوده با تلنگر کشور‌های بیگانه و یا با تهدید آن‌ها از دست دادیم؛ البته گاهی حتی تهدید و تلنگر هم نبوده و فقط به‌واسطه دستور کشور‌های مستکبر، بخشی از سرزمین‌مان مثل آنچه امروز به عنوان «بحرین» شناخته می‌شود، جدا شده است.

سردار حق طلب ادامه داد: اگر دفاع مقدس را جنگ جهانی بدانیم، سخن گزافی نگفته‌ایم؛ زیرا در این جنگ برای اولین بار دو ابرقدرت شرق و غرب با ۴۰ کشور دیگر هم‌پیمان شدند و توسط مزدوری به نام صدام، هشت سال جنگ را که طولانی‌ترین جنگ در تاریخ جنگ‌های دنیا بود، به مردم ایران تحمیل کردند، ولی با این حال، مردم کشورمان با دست خالی و در شرایط تحریم، پیروز شدند.

وی افزود: پیروزی ما در دفاع مقدس در شرایطی حاصل شد که پیش از آن رضا شاه منحوس در زمان خود با داشتن ۱۰۹ هزار نیروی نظامی، ارتش منظمی را در اختیار داشت، اما همین ارتش در زمان حمله ارتش کشور‌های آمریکا، شوروی سابق و انگلستان به ایران، بدون شلیک یک گلوله، مواضع خود را ترک کردند و مهاجمان با ورود به کشورمان، وی را هم تبعید کردند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از ارکان پیروزی ما در دفاع مقدس بسیج بود، تصریح کرد: در دفاع مقدس بیشترین نیرو‌های دفاع‌کننده را بسیجیان تشکیل می‌دادند به همین جهت لازم دیدیم که به منظور قدردانی از این مجاهدت‌ها و نیز تجلیل از خانواده شهدا کنگره مورد اشاره را در تاریخ یادشده، برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار