یادداشت/

ترمز ماشین جنگی آمریکایی‌ها در غرب آسیا

یک نسخه مهم می‌تواند جلوی دخالت‌های آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و در نتیجه بی‌امنیتی و کشتار در این منطقه را بگیرد؛ نسخه‌ای که 40 سال پیش توسط بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مقابل تجاوز رژیم بعث عراق به کشورمان تجویز شد.
کد خبر: ۳۷۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷ - 03December 2019

ترمز ماشین جنگی آمریکایی‌ها در غرب آسیاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- مهدی مهدیار؛ دخالت آمریکایی‌ها در دیگر کشورها، به چند ماه و چند سال اخیر خلاصه نمی‌شود، حتی این دخالت‌ها محدود به چند کشور نمی‌شود و می‌تواند به وسعت تمامی کشورها باشد.   

این دخالت‌ها که در هر زمان و مکانی توسط آمریکایی‌ها ادامه داشته و خواهد داشت، وجوه مشترک بسیاری با یکدیگر دارند؛ خلع سلاح‌ دولت‌ها و حکومت‌ها به بهانه‌های واهی گرفته، ایجاد بحران و تشکیل و حمایت از گروه‌های تروریستی، نسخه مشترک آمریکایی‌ها برای دخالت و در نتیجه سقوط حکومت مورد نظرشان است.  

اما دخالت‌های مکرر آمریکا در کشورهای دیگر فقط به حس مستکبری این کشور ارتباط ندارد بلکه ضعف دولت‌ها در جلوگیری از نفوذ و مهم‌تر از آن اعتماد به آمریکایی‌ها بسیار تاثیرگذار است؛ سقوط معمر قذافی در لیبی و صدام در عراق نمونه‌ای از سقوط اعتمادکنندگان به آمریکا بوده حتی می‌توان به نمونه ایرانی این اشتباه بزرگ (اعتماد به آمریکا) یعنی محمد مصدق نیز اشاره کرد.

یکی از نکات مهمی که در دخالت آمریکایی‌ها که بعضا منتج به سقوط دولت‌ها یا حکومت‌ها می‌شود، به خطر افتادن «امنیت» است؛ این خلاء امنیتی که به‌واسطه هرج و مرج و آشوب توسط مهره‌های آمریکا به‌وجود می‌آید، باعث می‌شود تا خون انسان‌هایی بی‌گناه به‌دلیل منافع‌طلبی آن‌ها ریخته شود.

با مروری اجمالی در تحولات منطقه غرب آسیا در چندین سال گذشته، به‌راحتی می‌توان به ارتباط مداخلات آمریکا و ریخته شدن خون هزاران انسان بی‌گناه پی برد؛ دخالت در سوریه و حمایت از تروریست‌های تکفیری برای تغییر حکومت در آن کشور نمونه‌ای از مداخلات آمریکایی‌ها در دیگر کشورهاست که این دخالت با مقاومت دولت و مردم سوریه باعث ناکامی آمریکا در اجرای نیتش شد.

این روزها موج‌سواری بر روی اعتراضات مشروع مردم عراق و لبنان، جدیدترین قسمت از سریال مداخله آمریکا در دیگر کشورهاست که باعث بی‌امنیتی در این کشورها، به‌ویژه عراق شد؛ نفوذ مرتبطین با آمریکایی‌ها در بین معترضان و تغییر جهت تظاهرات به‌سوی آشوب خسارات جبران‌ناپذیری را در عراق به بار آورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی امنیت در منطقه را نتیجه دخالت‌های آمریکا و رژیم صهونیستی برای تامین منافع غیرمشروعشان عنوان کرده بودند؛ اما یک نسخه مهم می‌تواند جلوی این دخالت‌ها در منطقه غرب آسیا و در نتیجه بی‌امنیتی و کشتار در این منطقه را بگیرد.

این نسخه که 40 سال پیش توسط بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مقابل تجاوز ایادی آن موقع آمریکایی‌ها یعنی رژیم بعث عراق به کشورمان تجویز شد، «مقاومت» است؛ قطعا با «مقاومت» ترمز ماشین جنگی آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا کشیده می‌شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها