نامه بشار اسد به اسیر سوری در بند صهیونیست‌ها

رئیس‌جمهوری سوریه، با ارسال نامه‌ای به «صدقی المقت» اسیر سوری که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، از موضع وی و تن ندادنش به شروط رژیم صهیونیستی برای آزادی‌اش تمجید کرد.
کد خبر: ۳۷۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ - 03December 2019

نامه بشار اسد به اسیر سوری در بند صهیونیست‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز گذشته نامه‌ای را به «صدقی المقت» اسیر سوری که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، ارسال کرد.

اسد در نامه‌اش به المقت، از موضع وی و تن ندادن وی به شروط رژیم صهیونیستی برای آزادی‌اش تمجید کرد.

المقت طرح روسیه مبنی بر آزادی‌اش از زندان رژیم صهیونیستی، که شامل تبعید 20 ساله از جولان سوریه و رفتن به دمشق پس از آزادی بوده را رد کرده است.

رئیس‌جمهوری سوریه در این نامه خطاب به المقت گفته است: «مواضع اخیری که درباره آزادی و تحمل زندان و ادامه بازداشت در زندان‌های اسرائیلی انتخاب کردی و بازداشت را به خروج از جولان سوری ترجیح دادی، روحیه مبارز و عزت و کرامت تو را نشان می‌دهد.»

اسد تأکید کرد: مبارزه و مقاومت تو همچون فداکاری‌های و ایثارگری‌های قهرمانان ارتش سوریه در جبهه‌های نبرد علیه دشمن و تروریسم است.

المقت پیش از این نیز به مدت 27 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود که در سال 2012 آزاد شد. ولی در سال 2015 به اتهام گرفتن یک ویدئو که همکاری میان رژیم صهیونیستی و گروه تروریستی «جبهه‌النصره» را نشان می‌داد بار دیگر بازداشت و به 14 سال زندان محکوم شد.

رئیس‌جمهوری سوریه پیشتر از «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود خواسته بود برای آزادی المقت مداخله کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل با درخواست روسی موافقت کرد مشروط بر اینکه المقت از جولان سوریه تبعید شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها